کلینت ایستوود مامور مخفی دموکرات‌هاست؟

به گزارش خبرآنلاین، ایستوود ۸۲ ساله روز پنجشنبه در این گردهمایی در تامپای فلوریدا که در آن میت رامنی به طور رسمی به عنوان نماینده جمهوری‌خواهان معرفی شد، شرکت کرد و در سخنرانی خود صندلی خالی را خطاب قرار داد. این صندلی نماد باراک اوباما رئیس جمهور دموکرات آمریکا بود.

 

صحبت‌های ایستوود و مسخره کردن اوباما در صحبت‌هایش واکنش‌های بسیاری از سوی اهالی هالیوود به همراه داشت.

میا فارو بازیگر فیلم‌های وودی آلن در صفحه توئیتر خود نوشت: «این چه کاری بود کلینت ایستوود انجام داد؟ چطور اجازه دادند چنین کاری انجام دهد؟»

 

راجر ابرت منتقد سرشناس که دوستدار فیلم‌های ایستوود هست هم نوشت: «غم‌انگیز و رقت‌انگیز.»

 

آدام لوین، یکی از اعضای گروه موسیقی «مارون۵» هم به طعنه گفته «هری خبیث» پیر (نام شخصیت مجموعه فیلم‌هایی با بازی ایستوود) به «لودگی» افتاده است.

 

این در حالی است که همه اهالی هالیوود از کار ایستوود متعجب و ناراحت نشدند. کریس کاتان کمدین سابق برنامه «شنبه شب بطور زنده» گفت: «شاید ایستوود پیر شده باشد اما هنوز معرکه است.»

 

کمپین رامنی در بیانیه‌ای که پس از این گردهمایی منتشر شد، نوشت مخاطبان از «نقش‌آفرینی» ایستوود «لذت» بردند.

 

گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان را که به طور زنده از شبکه فاکس نیوز پخش شد، ۳۰٫۳ میلیون نفر تماشا کردند.

 

یکی دیگر از بازیگرانی که سخنرانی ایستوود را به باد انتقاد گرفت، زاکری کوئینتو بازیگر نقش سایلر در «قهرمانان» و آقای اسپاک در «سفر ستاره‌ای» (۲۰۰۹) بود، او در صفحه توئیتر خود نوشت: «یعنی قرار است ایستوود در جان جمهوری‌خواهان اعتمادبه‌نفس تزریق کند؟ من که واقعا ترسیدم.»

 

سایمون پگ که اخیرا با فیلم «ماموریت: غیرممکن – پروتکل شبح» روی پرده سینماها حضور داشت هم گفته است: «ظاهر امر این طور است که کلینت ایستوود با یک صندلی خالی سر موضع سیاسی دعوا داشته است. شاید هم ایستوود مامور خیلی خیلی مخفی دموکرات‌ها بوده که آمده جمهوری‌خواهان را مضحکه کند. اوه ببخشید، این مامور مخفی خود رامنی است.»

 

ایستوود که پارسال در مقام کارگردان فیلم «جی. ادگار» با بازی لئوناردو دی‌کاپریو را روی پرده سینماها داشت، یک محافظه کار است که در امور اجتماعی گرایش به تفکرات چپ دارد.

 

این سینماگر کهنه‌کار آمریکایی سال ۱۹۹۳ برای «نابخشوده» برنده اسکار بهترین فیلم و کارگردان و نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

 

او سال ۲۰۰۴ برای «رود میستیک» نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم و کارگردانی بود و یکسال بعد برای «عزیز میلیون دلاری» برای دومین بار اسکار این دو بخش را برد. «نامه‌هایی از ایوو جیما» ایستوود سال ۲۰۰۷ نامزد دریافت جوایز اسکار بهترین فیلم و کارگردان بود.

 

ایستوود که بازیگر فیلم‌هایی چون «به خاطر یک مشت دلار»، «خوب، بد، زشت» و «هری کثیف» هم هست، نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن، دو جایزه سزار فرانسه، چهار جایزه گلدن گلوب و شیر طلای افتخاری جشنواره فیلم ونیز را نیز در کارنامه دارد.

 

«دردسر قوس» با بازی او اول مهر روی پرده می‌رود.

 

بی‌بی‌سی / ۳۱ اوت / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.