"کلینیک نماز" هم تاسیس شد

برنامه های کلینیک نماز یا ˈاسمارت نمازˈ در مالزی که در آن کارشناسان به توضیح تأثیر نماز و عبادت بر امور معنوی، مادی و جسمی افراد می پردازند با استقبال مردم این کشور روبرو شده است.

به گزارش  ایرنا، این کلینیک ها با نظارت سازمان آیکیم (موسسه فهم اسلامی) در مالزی، از سوی دستگاه های دولتی در مساجد و نیز بخش های خصوصی در جامعه این کشور اجرا می شود.

در این مکان ها متخصصان و مشاوران در خصوص تأثیر نماز و عبادت بر امور معنوی، مادی و جسمی افراد توضیح می دهند.

کارشناسان یاد شده همچنین درباره راه های بهره گیری از نماز برای حفظ سلامت، کاهش درد، آرامش اعصاب و قلب، سلامت عضلات کمر و دست و پا و غیره آموزش می دهند.

در این کارگاه همچنین آزمایش های سلامتی و تست امـواج مغـز و غیره نیـز به عمل می آید و کتاب های مرتبط به شرکت کنندگان معرفی می شود.

این کلینیک ها که به طور سیار در سطح کشور پراکنده است، غیر از برنامه های دائمی، در مهدهای کودک، مدارس، دانشگاه ها و ادارات برنامه هایی یک تا پنج روزه اجرا می کنند.

این برنامه ها از سوی مراجع مهمی چون آیکیم (موسسه فهم اسلامی مالزی) اعلام می شود و شامل برنامه های متنوع و پر بار برای همه گروه های سنی مسلمان است.

در این کلینیک که معمولا شب ها دایر است نمازهای مستحبی از جمله نماز حاجت، نماز شکر و توبه آموزش داده می شود. دانشگاه ها و مؤسسات دینی نیز سالانه به طور رسمی کلینیک نماز را دایر می کنند.

این ارگان ها، پس از ثبت نام از متقاضیان و هماهنگی های مرتبط ، برنامه های متنوعی را اجرا می کنند که دانشگاه های ˈیو. ام. مالزیˈ و ˈیو. آی. تی. ام.ˈ در برگزاری این کلینیک نماز پیشگام هستند.

در مالزی ˈکلینیک نماز زنانˈ نیز دایر است که برنامه های آموزشی و فرهنگی وسیـعی برای این قشر برگزار می کند. دراین کلینیک ها امور مرتبط با زنان و کیفیت ادای فریضه نماز آموزش داده می شود.

مالزی کشوری در جنوب شرق آسیا ۲۸ میلیون جمعیت دارد که بیش از ۶۰ درصد ساکنان این کشور مسلمان هستند.

مالزی یک جامعه چنددینی بوده و اسلام دین رسمی این کشور است. برطبق آماری چهار دین اصلی اسلام (٪۴/۶۰جمعیت)، بودائیسم (٪۲/۱۹جمعیت)، مسیحیت (٪۱/۹بیشتر در شرق مالزی)، و هندوئیسم (٪۳/۶) در این کشور زندگی می کنند.

مسلمانان در مالزی (ازجمله تمام مالایایی ها و دیگر مسلمانان غیر مالایایی) در تعطیلات مسلمین جشن می گیرند. معروفترین عید مالزیایی ها، عید فطر ((که «هاری رایا عیدالفطر نیز گفته می شود) است.

مسلمانان این کشور همچنین عید قربان و سالروز تولد پیامبر (ص) را جشن می گیرند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.