کمبود کادر پرستاری در کشور به بحران تبدیل شده است/ افت کیفیت خدمات در بیمارستان ها

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری و عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به کمبود نیروی پرستار در کشور گفت: کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری سال ‌هاست که مطرح می گردد اما کسی به این موضوع توجهی نمی کند که در نهایت این بی توجهی سلامت مردم به خطر می افتد.

محمد شریفی مقدم در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه منافع پرستاران در واقع منافع مردم به شمار می رود، اظهار داشت: منافع پرستاران به صورت مستقیم به مردم مربوط می گردد و در واقع تامین این منافع خواسته مردم است چرا که تامین سلامت مردم مهم ترین اولویت در بخش بهداشت و درمان کشور محسوب می گردد.

دبیر کل خانه پرستار با تأکید بر اینکه پرستاران مهم ترین ابزار سلامت در کشور می باشند، خاطرنشان کرد: این پرستاران می باشند که در خط اول ارائه خدمات درمانی به مردم می باشند. خدمات پرستاری در سه سطح ارائه می گردد و این اشخاص می توانند بیشترین خدمات را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه نسبت به خواسته های پرستاران غفلت و کم ‌توجهی شده، افزود: کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری سال ‌هاست که مطرح می گردد اما کسی به این موضوع توجهی نمی کند که در نهایت این بی توجهی سلامت مردم به خطر می افتد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری درخصوص موضوع کمبود کادر پرستار در بیمارستان ها تصریح کرد: علاوه بر بیمارستان ها، مردم نیز با کمبود نیروهای پرستار آسیب می‌بینند. در حال حاضر کمبود نیروی پرستار در بیمارستان های کشور وجود دارد که این موضوع به ضرر بیمارستان ها، بیماران و حتی خود پرستاران است.

شریفی مقدم در ادامه با بیان اینکه وعده های بی اثر مسئولان و تکرار آن ها سبب بی اعتمادی جامعه پرستاری شده است، خاطرنشان کرد: کمبود پرستار سبب افت کیفیت خدمات و امکان بروز خطا در بیمارستان ها می گردد. از طرفی مردم از این موضوع ناراضی می باشند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه اولویت سیاستگذاران در حوزه سلامت باید موضوعات پرستاران و تامین نیروی پرستار باشد، گفت: حل مشکلات پرستاران بسیار مساله مهمی است و انتظار داریم که این مساله در اولویت مهم وزیر بهداشت قرار گیرد البته رسیدگی به این موضوع همواره در حد شعار مطرح شده اما متاسفانه تا کنون اقدام مطلوبی صورت نگرفته است ضمن اینکه وزیر تازه بهداشت نیز تا کنون موضع خاصی در مورد پرستاران نگرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری در پایان با تأکید بر اینکه باید در راستای سیستم پزشکی پرستاری نیز توسعه پیدا کند، تصریح کرد: متاسفانه اینگونه نشده است و تنها نیاز به نیروی پرستار ۲۰ برابر شده است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.