کمترین تغییر در کنکور دکتری ۹۳

کمترین تغییر در کنکور دکتری ۹۳

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون دکتری سال ۹۳ کمترین تغییرات را نسبت به کنکور ۹۲ خواهد داشت و افزایش کیفیت بر آن اعمال می شود.

ابراهیم خدایی امروز در مراسم تقدیر از برگزیدگان کنکور سراسری و المپیاد علمی دانشجویان در محل دانشگاه ترتیب مدرس افزود: زمان برگزاری آزمون دکتری در فروردین ماه مشکل داشت که به ۱۸ اسفند ماه موکول شد اما رشته ها و مواد آزمونی همچون سال گذشته خواهد بود و در نحوه اجرا بهبود حاصل می شود.

وی گفت: در بخش سنجش علمی در مجموع آزمون هایی که برگزار می شود سه میلیون و ۴۳۰ هزار نفر امتحان دادند که در مجموع یک میلیون  و ۴۰۰ هزار نفر در دانشگاههای مختلف پذیرفته شدند.

خدایی افزود: در آزمون سراسری امسال یک میلیون و ۶۶ هزار نفر شرکت کردند و در نهایت ۵۸۸ هزار نفر وارد دانشگاهها شدند. نسبت زنان به مردان داوطلب ۶۰٫۰۳ به ۳۹٫۹۷ بود که در ورودی دانشگاه ها ۶۰٫۲۴ درصد زن به ۳۹٫۷۶ درصد مرد بودند.

وی یادآور شد: ۲۲ هزار و ۸۰۰ کد رشته محل در آزمون سراسری امسال داشتیم که از این تعداد ۷۷ کد رشته محل در ۴ دانشگاه محقق اردبیلی، اهواز، لرستان و اراک در پذیرش مهندسی و گروه ریاضی محدودیت پذیرش برای دختران ایجاد کرده بودند که در زمان انتخاب رشته و بعد از آن تصحیح شد.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به شرح تکلیف نقشه جامع علمی کشور برای ساماندهی نظام پذیرش دانشجو در کلیه مقاطع خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه کارگروه ماده ۴ قانون حذف کنکور تاثیر ۲۵ درصدی سوابق تحصیلی داوطلبان تصویب شده است و با توجه به قانون سال ۸۶ که مشکلات اجرایی داشت، گزارش کمیسیون آموزش در کارگروه قرائت شد.

وی خاطرنشان کرد: قانون حذف کنکور در رشته های پر متقاضی قابلیت اجرایی ندارد و برای رشته های پر رقابت قانون را اصلاح می کنیم اما تا زمان اصلاح همان قانون اجرا می شود.(مهر)

کنکور دکتری ۹۳


پورتال اخبار دانشگاهی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. آرمین:

    فقط یه سوال :ایا استعداد تحصیلی واقعا جز منابع باید باشد؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.