کمرا، اپلیکیشن تازه‌ فیس‌بوک

۳ م دیماه ،

فاوانیوز: فیس‌بوک اپلیکیشن تازه‌ای را به نام دوربین برای تلفن‌های هوشمند منتشر کرده است.

فیس‌بوک اپلیکیشن تازه‌ای به نام کلیک Camera یا دوربین را برای تلفن‌های هوشمند منتشر کرده است که تا کاربران عکس‌های خود را با آن به اشتراک بگذارند.

این نرم‌افزار اجازه می‌دهد تا کاربران عکس‌های متعددی را بگیرند و همه آنها را همزمان بارگذاری کرده و به اشتراک بگذارند.

این اپلیکیشن به کاربران امکاناتی مشابه اپلیکیشن اینستاگرام می‌دهد. ابزاری چون برش تصاویر به سادگی و جلوه‌های ویژه‌ای که سبب محبوبیت اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی شد.

هر دوی این برنامه‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس‌هایی را که با دستگاه‌های همراهی چون گوشی تلفن، پخش موسیقی و تبلت‌ها گرفته‌اند را به راحتی برش دهند یا به آن صافی‌ها یا جلوه‌های ویژه اضافه کنند.

این امکانات به عکاسان آماتور اجازه می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان به ویرایش عکس‌های خود بپردازند و کیفیت آنها را تا سطحی حرفه‌ای بالا ببرند.با این برنامه همچنین می‌توان عکس‌های دوستان را به صورت خبرمایه (Feed) دنبال کرد.

فیس‌بوک چندی پیش اپلیکیشن اینستاگرام را با پرداخت یک میلیارد دلار خریداری کرد و پس از خرید اینستاگرام اعلام کرد که این شبکه اجتماعی به کار خود ادامه می‌دهد و کارمندانش از این پس در استخدام این شرکت می باشند.

مارک زاکربرگ، مدیر فیس‌بوک گفته بود که نمی‌خواهد در اینستاگرام تغییری دهد تا بتواند به شبکه‌های اجتماعی دیگر هم خدمات دهد.

اپلیکیشن تازه فیس‌بوک در حال حاضر برای سیستم‌عامل آی‌او‌اس اپل و اندروید عرضه شده است

شرکت‌های بزرگ با انگیزه‌هایی متفاوت پایگاه اینترنتی‌ها و سرویس‌های محبوب را می‌خرند. گاهی هدف آنها از خرید جلوگیری از رقابت پایگاه اینترنتی خریداری‌شده است. برای مثال از زمان خرید پایگاه اینترنتی فرندفید توسط فیس‌بوک، هیچ امکانی به آن اضافه نشد. فرندفید بدون پشتیبانی خاصی به کار خود ادامه می‌دهد و به نظر نمی‌آید که فیس‌بوک قصد گسترش آن یا افزودن اماکانات بیشتری را به آن داشته باشد.

شرکت گوگل با وجود آن که بخش ویدئوی گوگل را برای بارگذاری ویدئوی کاربران داشت، اقدام به خرید یوتیوب کرد اما راهی متفاوت از فیس‌بوک را برگزید. گوگل یوتیوب را گسترش داد اما به تدریج از فعالیت‌های بخش ویدئوی گوگل کم کرد تا آن که فعالیت این سرویس را به کلی متوقف ساخت.

اما با انتشار یافتن اپلیکیشن “دوربین” فیس‌بوک و استفاده از بعضی امکانات اینستاگرام در آن به نظر می‌رسد که مدیران این شرکت می‌خواهند اینستاگرام در کنار این برنامه تازه به کار خود ادامه دهد بدون آن که مجبور به از بین بردن یکی از آنها باشد.

اپلیکیشن تازه فیس‌بوک در حال حاضر برای سیستم‌عامل آی‌او‌اس اپل و اندروید عرضه شده است.

منبع: بی بی سی

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.