کمربند سبز پایتخت ۳۹ هزار هکتاری شد

۱۱اردیبهشت،

http://www.bananews.ir/مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران از افزایش یک هزار هکتار به فضای سبز برون شهری پایتخت خبر داد و گفت: هم اکنون مساحت پارک‌های جنگلی و فضای سبز کمربندی پایتخت ۳۹ هزار هکتار است که این میزان، سرانه فضای سبز برون شهری را به ۲۳ متر رسانده است.

به گزارش علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران در گفت و گو با پایگاه اینترنتی رسمی اطلاع رسانی شهرداری تهران(سما) به افتتاح پارک جنگلی تلو اشاره و اظهار کرد: با افتتاح این پارک مساحت فضای سبز برون شهری تهران یک هزار هکتار افزایش پیدا کرده و به ۳۹ هزار هکتار خواهد رسید.
او ادامه داد: کمربند سبز پیرامون شهر تهران با روند خوبی در حال پیشرفت است و توسعه بوستان‌های جنگلی در اطراف این شهر نیز به فضای سبز پیرامون تهران کمک بسیاری می‌کند.
او افزایش بی‌رویه شهرها را از مزایای توسعه فضای سبز پیرامونی دانست و افزود: این مهم در کلانشهر تهران به خوبی در حال انجام است و امیدوارم در دیگر شهرها و کلانشهرهای کشور نیز به توسعه فضای سبز پیرامونی توجه شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها، به بهره‌برداری بوستان جنگلی تلو در اوایل سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: این بوستان که جزو بزرگ‌ترین بوستان‌های جنگلی تهران محسوب می‌شود، یک هزار هکتار مساحت دارد.
مختاری افزود: مساحت پارک‌های جنگلی و فضای‌سبز کمربندی پایتخت ۳۸هزارهکتار بود که با اضافه‌شدن این پارک به ۳۹هزارهکتار افزایش یافت.
به گفته وی، با اضافه‌شدن این مجموعه در حال حاضر شهر تهران در شمال، شمال‌شرق، شمال‌غرب، شرق، غرب و جنوب دارای فضای‌سبز مناسبی است.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.