کمرنگ شدن نقش مادران شاغل در تربیت فرزندان

یک روانشناس گفت: با رشد روز افزون مادران شاغل نقش و کارکرد مهد کودک در تربیت فرزندان و آموزش اجتماع پذیری آنان بیشتر اهمیت یافته است.

  راستین در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: انسان موجودی اجتماعی است و از زمان تولد تا واپسین دم حیات نیازمند ارتباط با دیگران است چرا که در جامعه زندگی می کند و تاثیر ارتباطات متقابل است.

وی در ادامه افزود: کانون خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که کودک در آن پرورش می یابد و می آموزد که چگونه رفتار اجتماعی داشته باشد.

این مربی مهد کودک تصریح کرد: با افزایش سن از نقش خانواده در تربیت کودک کاسته می شود و بر نقش این کانون ها در الگو دهی به شخصیت کودک افزوده می شود.

راستین با اشاره به اینکه مهد کودک برای بچه ها عموما جذابیتی بیش از خانواده و خانه دارد و نقش بسیار اساسی و مهم در تربیت کودک ایفا می کند افزود: اگر مربیان افرادی آموزش دیده، کارامد و متخصص در زمینه تربیت کودکان باشند خواهند توانست به بهترین شکل ممکن کودکان را تربیت کنند.

وی تاکید کرد: با رشد روز افزون تعداد مادران شاغل، کودکان بیش از نیمی از روز خود را در مهد کودک ها می گذرانند و رفتار ها، ارزش ها و الگوهای بسیاری از این مکان کسب می کنند.

راستین خاطر نشان کرد: مهد کودک نباید تبدیل به یک محل اجباری شود و بردن کودک به مهد باید به اختیار خودش باشد تابدین گونه نظم را هم یاد بگیرد./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.