کمک‌های میلیاردی به مصر با هدف کنترل بحران این کشور انجام می‌شود

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: کمک‌های سیاسی و اقتصادی به مصر با هدف همکاری و همگامی با دولت موقت و همچنین با هدف سهم‌گیری، نفوذ و یا حداقل اثرگذاری در مصر از سوی دیگر کشورها انجام می‌شود.

 

مصیب نعیمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به کمک دو میلیارد دلاری آل‌سعود به مصر گفت: ارسال کمک‌های مالی به مصر از سوی عربستان و برخی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نشان از نگرانی آنها از تحولات مصر است.

وی تصریح کرد: کشورهای عربی منطقه سعی می‌کنند در هر تغییری که در منطقه انجام می‌شود سهیم شوند، به‌ویژه در رابطه با مصر که از همان زمان روی کارآمدن مرسی سعی در نقش آفرینی در این کشور داشتند.

وی ادامه داد: عربستان و امارات با سپردن ودیعه در بانک‌های مصری و ارسال کمک‌های مادی به این کشور، سعی در جذب افکار عمومی و تلاش در عدم تاثیرپذیری از حرکت مردمی در مصر دارند.

نعیمی با بیان اینکه اتفاقات مصر برای کشورهای عربی به‌دلیل تاثیرگذاری بر آنها بسیار مهم است، بیان داشت: کشورهای عربی به دلیل اشتراک فرهنگی و سیاسی با مصر، تاثیر بسزایی از آن می پذیرند، به‌ویژه اینکه مصر پرجمعیت‌ترین کشور عربی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه آمریکا و متعهدانش سعی در همگامی با تحولات منطقه برای تاثیرگذاری در خاورمیانه دارند، افزود: آمریکا همواره می‌خواهد خود را جزء اصلی سناریو تحولات کشورها معرفی کند به همین خاطر سعی می‌کند در جلب افکار عمومی پرتوان ظاهر شود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: کمک‌های سیاسی و اقتصادی به مصر با هدف همکاری و همگامی با دولت موقت و همچنین با هدف سهم‌گیری، نفوذ و یا حداقل اثرگذاری در مصر از سوی دیگر کشورها انجام می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.