کمک مالی ژاپن به اوکراین

وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد، یوشیماسا هایاشی در دیدار با همتای اوکراینی خود در حاشیه نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل، متعهد شد که به طور یکپارچه و پیوسته به اوکراین مبلغ ۷.۶ میلیارد دلاری که پیشتر وعده داده شده بود، کمک ارائه کند.

کمک مالی ژاپن به اوکراین

به گزارش ممتاز نیوز ، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: یوشیماسا هایاشی، وزیر خارجه ژاپن همچنین در این دیدار با دیمیترو کولبا همتای اوکراینی خود تاکید کرد که توکیو “بی‌وقفه و به صورت مستمر” به کمک‌هایش برای اوکراین ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه اوکراین نیز در مقابل از حمایت دولت توکیو قدردانی کرد.

همچنین در جریان این نشست دو جانبه بین وزرای امور خارجه ژاپن و اوکراین، طرف ژاپنی خاطرنشان کرد که سفر ماه مارس ۲۰۲۳ فومیو کیشیدا، نخست وزیر این کشور به اوکراین نشان‌دهنده تصمیم توکیو در حمایت از نظم آزاد و باز بین‌المللی بر اساس اجرای قانون است.

کیشیدا اواسط مارس سال جاری میلادی به کی‌یف رفت و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین دیدار داشت.

نخست وزیر ژاپن همچنین از زلنسکی دعوت کرد تا در نشست گروه ۷ که به صورت آنلاین و در هیروشیما برگزار می‌شود، شرکت کند. زلنسکی هم این دعوت را پذیرفته است.

نخست وزیر ژاپن همچنین در این دیدار با زلنسکی وعده کمک ۴۷۰ میلیون دلاری برای حمایت از سیستم انرژی اوکراین و پوشش سایر نیازهای بشری در این کشور را داد. وی همچنین گفت که توکیو مبلغ ۳۰ میلیون دلار تجهیزات غیرمهلک از طریق صندوق بودجه ناتو برای اوکراین فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.