کمک نخواستیم؛ حداقل جریمه نکنید!

کرونا مثل هر صنعت دیگری، صنایع‌دستی را هم بی‌نصیب نگذاشته و با کاهش شدید فروش‌ و تعطیلی نمایشگاه‌ها، بازار این حوزه بیش از پیش کساد شده و بسیاری از فعالان این حوزه را درگیر مشکلات معیشتی کرده است؛ این در حالی است که با گذشت بیش از یک سال از این شرایط، همچنان بسیاری از فعالان این حوزه از وضعیت موجود ناراضی هستند و عنوان می‌کنند که آنگونه که شایسته است از سوی متولیان امر مورد حمایت قرار نگرفته‌اند.

حمیدرضا میری، تولیدکننده صنایع‌دستی در حوزه سرامیک یکی از همین فعالان حوزه صنایع دستی است که درباره مشکلات فعلان این حوزه در دوران کرونا، اظهار می‌کند: در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما تهیه مواد اولیه است که به دلیل تحریم‌ها یا بسیار گران شده‌اند یا اصلا موجود نیستند. ما چندین ماه تلاش می‌کنیم تا یک محصول را تولید کنیم، اما در فرآیند تولید در تهیه مواد مورد نیاز به مشکل برمی‌خوریم.

او ادامه می‌دهد: در دوران کرونا طبیعتا تمام مشاغل دچار مشکل شدند که حوزه صنایع‌دستی نیز مستثنی نبوده است. در نتیجه در این مدت با توجه به شرایط موجود، فروشگاه‌هایی که با تولیدی ما همکاری داشتند با حضور در عرصه فروش آنلاین تلاش کردند که تا اندازه‌ای مشکل فروش را حل کنند.

این فعال حوزه صنایع‌دستی درباره اقدامات متولیان امر برای تسهیل امور تولیدکنندگان و هنرمندان صنایع‌دستی نیز خاطرنشان می‌کند: باید این نکته را در نظر داشت در ماه‌هایی که به دلیل شرایط کرونایی، تعطیل بودیم، طبیعتا به مشکل پرداخت برخورده بودیم، اما نه تنها حمایتی از ما صورت نگرفت، بلکه برای تاخیر در پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برخی همکاران، جریمه هم شدند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.