کمک نظامی جدید ۱.۲ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) همزمان با تشدید جنگ اوکراین از اختصاص کمک های نظامی جدید به کی یف به ارزش به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار خبر داد.

کمک نظامی جدید ۱.۲ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

به گزارش ممتاز نیوز، پنتاگون روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد هدف این بسته کمکی جدید “تقویت دفاع هوایی اوکراین و تامین نیازهای مهمات توپخانه ای این کشور” است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) افزود: این بسته نظامی بر تعهد مداوم آمریکا به تامین فوری‌ترین نیازهای اوکراین از طریق ارائه قابلیت‌های حیاتی در زمان کوتاه مانند سیستم‌های دفاع هوایی و مهمات و همچنین ظرفیت سازی  نیروهای مسلح اوکراین برای دفاع از خاک خود و جلوگیری از تجاوز روسیه در درازمدت تأکید می‌کند. 

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، بسته جدید شامل  گلوله های توپخانه ۱۵۵ میلی متری اضافی و پشتیبانی پایدار برای قادر ساختن اوکراین به حفظ بهتر سیستم ها و تجهیزات موجود است.

پنتاگون تصریح کرد: بسته جدید امنیتی برای اوکراین از طریق امضای قرارداد با شرکت ها و صنایع  تامین خواهد شد. پیش از این، آمریکا اکثر تجهیزات مورد نیاز اوکراین را از طریق ذخایر خود ارائه می کرد که این امر نگرانی هایی را در خصوص کمبود مهمات در انبارهای آمریکا ایجاد کرده بود.

وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد:  بسته جدید امنیتی برای اوکراین شامل تجهیزات برای ادغام پرتابگرها، موشک‌ها و رادارهای دفاع هوایی غربی با سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین, مهمات برای مقابله با پهپادها, گلوله های توپخانه ۱۵۵ میلی متری؛ خدمات تصویربرداری ماهواره ای تجاری و پشتیبانی از فعالیت های آموزشی، نگهداری و تعمیر می شود.

پنتاگون تاکید کرد: آمریکا برای ارایه قابلیت ها به اوکراین جهت رفع نیازهای فوری این کشور در خط مقدم و همچنین تامین بلند مدت کمک های امنیتی کی یف، به همکاری با متحدان و شرکای خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.