کمک هزینه ۱۰ میلیون تومانی دارویی برای بیمه‌شدگان سرطانی و MS

۰۸خردادماه،
ممتاز نیوز:‌ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی برای هر بیمه شده‌ای که بیماری ام‌اس یا سرطان داشته باشد بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان کمک هزینه دارو پرداخت می‌کند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس، سعید مرتضوی در جمع خبرنگاران دربارهٔ وضعیت اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی هیچ مشکل اقتصادی و مالی ندارد و کمک‌هایی که دولت در یک سال قبل به این سازمان در مدیریت فعلی کرده، بی‌نظیر بوده است.

وی به بدهی ۳۵ میلیارد تومانی دولت در سنوات قبل به سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دولت برای پرداخت بدهی‌های خود به این سازمان سهام ۳۷ شرکت دولتی را به سازمان تأمین اجتماعی واگذار کرد که از جمله آنها ۵۶ درصد سهام هواپیمایی هما بوده است.

مرتضوی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه، چرا داروهای سرطانی و ام‌اس را جزو تعهدات بیمه‌ای قرار نمی‌دهید گفت: به تمام استانها ابلاغ کرده‌ایم که داروهای سرطانی و ام‌اس از طریق سازمان مرکزی پشتیبانی می‌شود و به کسانی که بی‌بضاعت باشند به واسطه گزارش‌های دیگر اداره کل‌ها هزینه داروهای آنها پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گزارش‌های هزینه داروهای ام‌اس و سرطانی بیمه شدگان تأمین اجتماعی در بخش مشاوره اجرایی مدیرعامل سازمان بررسی و از محل بودجه غیرشمول پرداخت می‌شود.

مرتضوی تأکید کرد: بخشی از داروهای ام‌اس را پوشش بیمه‌ای می‌دهیم و حتی الامکان و در حدی که بودجه سازمان تأمین اجتماعی اجازه دهد اشخاصی که برای دریافت این نوع هزینه‌ها مراجعه داشته باشند کمک می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تا چه سقف به بیماران ام‌اس و سرطانی کمک می‌شود گفت: برای هر فرد بر اساس نظر معاونت درمان بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان کمک هزینه داروهای سرطانی و ام‌اس پرداخت می‌شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.