کمک ۵۰ میلیاردی اتحادیه اروپا به اوکراین در راه است

اتحادیه اروپا وعده بسته کمکی ۵۰ میلیاردی برای اوکراین داد.

کمک ۵۰ میلیاردی اتحادیه اروپا به اوکراین در راه است

به گزارش ممتاز نیوز، کمیسیون اتحادیه اروپا وعده ۵۰ میلیارد یورو کمک مالی جدید به اوکراین را داده است. اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، از کشورهای عضو این اتحادیه خواست تا برای چهار سال آینده “ذخیره مالی” ۵۰ میلیارد یورویی را تصویب کنند.

او گفت این کمک بدین معناست که اتحادیه اروپا می‌تواند حمایت مالی خود را از دولت کی‌یف نسبت به وضعیت حاکم بر این کشور تنظیم کند.

فن درلاین تأکید کرد: «همه ما می‌دانیم که یک جنگ حداکثر انعطاف را از سوی ما ایجاب می‌کند.» به گفته وی، وجوه باید شامل وام‌ها و نیز کمک‌های بلاعوض باشد که نیازی به بازپرداخت ندارند.

اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی، با اختصاص کمک مالی ۱۸ میلیارد یورویی از اوکراین حمایت می‌کند. این پول برای کمک به بازسازی زیرساخت‌های ویران‌شده و تامین مالی مدارس و بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده است.

نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل هر چه بیشتر به این اعتقاد می‌رسند که جنگ در اوکراین بیش از حدی مورد انتظار به طول خواهد انجامید. به پیشنهاد فن درلاین، چارچوب بودجه اتحادیه اروپا برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ باید افزایش یابد تا این کمک‌ها ممکن شود. چارچوب جدید بودجه مستلزم رأی موافق تمام کشورهای عضو است. پارلمان اروپا نیز باید این طرح‌ها را به تصویب برساند.

در همین حال یک کنفرانس بین‌المللی در مورد بازسازی اوکراین برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۱ و ۲۲ ژوئن) در شهر لندن برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.