کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: اعتراض مسلمانان به فیلم موهن به حق است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، وی گفت: انتشار این فیلم موجب خشم مسلمانان دنیا شده است.

پیلای،همچنین از رهبران مذهبی و سیاسی خواست تمام سعی شان را برای آرام کردن اوضاع بکار گیرند.

وی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این فیلم مخرب است و عمدا موجب بروز خشم و ارایه تصویری ننگین و تحریف شده از مسلمانان شده است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: کاملا درک می کنم چرا مردم به شدت علیه این فیلم اعتراض می کنند و اعتراض صلح آمیز علیه این فیلم حق آنها است.

وی در ادامه افزود: با این وجود قتل های انجام شده در بنغازی و دیگر خشونت ها و عکس العمل های مخرب علیه این فیلم را محکوم می کنم و از رهبران مذهبی و سیاسی می خواهم برای بازگرداندن آرامش بطور جدی تلاش کنند.

ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل نیز روز پنجشنبه با تنفر آمیز نامیدن و محکوم کردن فیلم یاد شده از طریق سخنگوی خود، گفت: به نظر می رسد این فیلم عمدا و به منظور برانگیختن تعصبات و به راه انداختن خونریزی تولید و منتشر شده است.

ناآرامی و در بعضی موارد اعتراض های خونین به خاطر انتشار این فیلم در روزهای اخیر در چندین شهر پرجمعیت اسلامی از جمله صنعا، قاهره، خارطوم، تونس و لاهور رخ داده است.

برپایی اعتراضات علیه این فیلم اولین بار روز پنجشنبه در قاهره و سپس درلیبی رخ داد و سفیر آمریکا و سه آمریکایی دیگر در شهر بنغازی در جریان حمله افراد مسلح به کنسولگری این کشور کشته شدند.

۱۶۸۲**۱۳۶۸**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.