کم توجهی به بخش تاسیسات ساختمان

۳۱اردیبهشت،

یک استاد دانشگاه و عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان لرستان از کم توجهی به حوزه تاسیسات در ساختمان ها گلایه کرد.

به گزارش Consbank، مجید جی افرام با بیان اینکه متاسفانه در ساخت و سازها بحث تاسیسات تحت الشعاع مباحث سازه و عمران قرار گرفته است، اظهار داشت: متاسفانه موضوع تاسیسات ساختمانی آنطور که باید جایگاه، ارزش و اهمیتی که در سازه ها دارد را نیافته است.

جی افرام با تاکید بر اینکه یکی از اهداف ما در سازمان نظام مهندسی این است که جایگاه و موقعیت مهندسان برق را در سازمان تثبیت کنیم، افزود: باید ارزش، اهمیت، جایگاه و مسئولیتی که متوجه مهندسین برق است را تبیین کرده و به آن هدف اصلی قانون و استانداردهای مصوب برسیم.

سعی داریم اهمیت تاسیسات را در ساخت و سازها تبیین کنیم

وی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه در پروزه های ساختمانی متولیان کار بیشتر تمرکز خود را روی سازه می گذارند و این حقیقت را فراموش می کنند که تاسیسات مهم است، تصریح کرد: عدم توجه به تاسیسات در ساختمانها می تواند عواقب خطرناکی را به دنبال داشته باشد.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان با بیان اینکه سعی ما بر این است که اهمیت تاسیسات را در ساخت و سازها تبیین کنیم، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که تا با آموزش مهندسان برق و تلاش در راستای معرفی اهمیت تاسیسات شاهد ارتقاء جایگاه مهندسان برق و افزایش کیفیت پروژه های ساختمانی باشیم.

جی افرام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۷۰-۶۰ درصد استانداردها در بحت طراحی ها در حوزه تاسیسات برقی اجرا می گردد، گفت: مهندسان برق باید ارتباط بیشتری با پروژه ها داشته و در دل پروژه ها حضور پیدا کرده و اصول به روز مهندسی برق را در اجرای پروژه ها گوش زد کنند.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.