کم خونی یا بیماری‌ تیروئید از دلایل خارش پوست سر هستند

وی ادامه داد: خشکی پوست سر، اگزمای سرشتی، اگزمای تماسی به دلیل استفاد از رنگ مو و یا مواد شیمیایی می‌تواند از عوامل خارش پوست سر باشد.

فارس: معاون مرکز تحقیقات پوست و جذام گفت: خارش پوست سر دلایل مختلفی دارد و نمی‌توان با استفاده خودسرانه از یک نوع شامپو اقدام به درمان آن کرد، خارش سر می‌تواند به دلیل مشکلات داخلی بدن به وجود آید.

علیرضا فیروز در مورد علت خارش پوست سر اظهار داشت: خارش پوست سر دلایل مختلفی دارد که فرد نباید خودسرانه آن را درمان کند و باید با مراجعه به متخصص پوست و مو علت اصلی آن را تشخیص دهد.

وی ادامه داد: خشکی پوست سر، اگزمای سرشتی، اگزمای تماسی به دلیل استفاد از رنگ مو و یا مواد شیمیایی می‌تواند از عوامل خارش پوست سر باشد.

به گفته این متخصص پوست و مو گاهی مشکلات داخلی بدن مانند کم خونی یا بیماری‌های تیروئیدی ممکن است در پوست سر خارش ایجاد کنند.

این متخصص پوست و مو در پاسخ به اینکه برخی افراد با مراجعه به داروخانه و خرید شامپوهای گران قیمت درصدد درمان خارش سر بر می‌آیند، گفت: این کار درستی نیست و اگر منشا خارش درست تشخیص داده نشود گاهی شامپوها نه تنها خارش را درمان نمی‌کنند بلکه تشدید هم می‌کنند چون در درمان خارش پوست سر شامپو یکی از درمان‌هاست و گاهی داروی خوراکی، تزریقی و رژیم غذایی هم تجویز می‌شود.

فیروز عوامل محیطی از جمله آلودگی هواف تعریق زیاد و استفاده از مواد غذایی محرک مانند ادویه جات، آجیل و الکل را در تشدید خارش پوست سر موثر دانست.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.