کم کاری دولت برای بازگردندان خاوری

مهر: برگزاری دادگاه‌های اختلاس بیمه ایران و فساد بزرگ مالی، انتقاد نماینده دادستانی از دولت مبنی بر کم کاری در بازگرداندن خاوری و واکنش وزارت خارجه در این رابطه، اظهارات وکیل معاون اول رئیس جمهور، پاسخ رئیس قوه قضائیه به برخی مسئولان و … از مهمترین رویدادهای قضایی این هفته بود.

روز یکشنبه سیزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد بزرگ بانکی با حضور ۹ متهم برگزار شد که در این جلسه  قاضی ناصر سراج و مهدی فراهانی نماینده دادستان هر یک گریزی به پرونده خاوری زده و اعلام کردند که اصلا دولت اقدامی برای برگرداندن خاوری رئیس اسبق بانک ملی نکرده است. بلافاصله رامین مهمانپرست سخنگوی وزیرامور خارجه اعلام کرد: از طریق اینترپل حکم بازداشت خاوری گرفته شده و با سفارت کانادا در تماس بوده‌ایم،‌ افسر پلیس رابط کانادا را در اسلام‌آباد به تهران دعوت کردیم و موضوع پرونده را به طور کامل در میان گذاشتیم و وی مسئولیت پیگیری آن را بر عهده گرفت. از طرق مختلف این کار را دنبال می‌کنیم. منتظر پاسخ طرف کانادایی هستیم. از طریق سفارت نیز پیگیری‌هایی شد که ملاقاتی با خاوری صورت گیرد و زمینه‌های برگشت وی را فراهم کنیم. متاسفانه وی در ملاقات حاضر نشد.

انتقال ۱۵ هزار زندانی به خارج از استان البرز

سید جلال موسویان معاون برنامه ریزی دادگستری کل استان البرز گفته است ۱۵ هزار زندانی تا ۶ ماه اول سال به خارج از استان منتقل می شوند. 

مراسم تحلیف ۸۰۰ کارآموز مرکز مشاوران قوه قضائیه

 در حالی که همچنان اتحادیه سراسری کانونهای وکلای ایران، مرکز مشاوران و فعالیتش را غیرقانونی اعلام می کند این مرکز  مراسم تحلیف بیش از ۸۰۰ نفر از کارآموزان وکالت را برگزار کرد.

اعضای هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس نهم مشخص شدند

همچنین در تب و تاب انتخاب اعضای کمیسیونهای مجلس نهم بالاخره اعضای کمیسیون کلیدی و حساس قضایی مشخص شدند. بر این اساس الهیار ملکشاهی، سید حمیدرضا طباطبایی نائینی و محمد رزم به عنوان نایب رئیس اول و دوم ومحمد علی اسفنانی به عنوان سخنگو و میر هادی قره سید رومیانی و ابوالفضل ابوترابی به عنوان دبیران این کمیسیون انتخاب شدند. 

وکیل معاون اول رئیس‌جمهور: ادعاهای«د.س» جرم است و از رسانه ها شکایت می کنیم

نادری وکیل معاون اول رئیس‌جمهور با بی‌اساس دانستن صحبت‌های یکی از متهمان پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران علیه محمدرضا رحیمی گفت که از این فرد و سایت‌ها و نشریاتی که مرتکب نشر اکاذیب شده‌اند، شکایت خواهیم کرد. البته آقای «د.س» چون خود را غریق می‌داند سعی می‌کند از هر وسیله‌ای برای نجات خودش استفاده کند و تصورش این است که اگر اسم موکل من را ببرد و حساسیت مملکتی به وجود بیاورد راه به جایی ببرد. در هر صورت موکل من یک موقعیت سیاسی و اجتماعی داردکه باید به آن توجه شود. 

قوه قضائیه گوشش بدهکار نیست/ تهمت نزنید

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در پاسخ به تیترهای روزنامه ها و اظهارات برخی مسئولان دولتی در مورد دادگاه فساد و اختلاس گفت: برخی متهمان تصور می‌کنند حالا که خودشان گرفتار شده‌اند می‌توانند دیگران را نیز با خود به پایین بکشند متاسفانه برخی رسانه‌ها و برخی افراد صاحب تریبون هنوز هم با وجود این‌که دیده‌اند دستگاه قضایی عزم جدی در برخورد با فساد اقتصادی دارد، باز هم با حرف و حدیث و شایعه ‌پراکنی اعلام می‌کنند که دستگاه قضایی چون خودش هم گرفتار است با این مفسده‌ها برخورد نخواهد کرد.ولی بدانید قوه قضائیه گوشش بدهکار این حرف‌ها نیست و مغرضان بدانند چنین حرف‌هایی هرگز نمی‌تواند ما را از مسیرمان دور کند و آنها هم بیخودی در این راه تلاش نکنند چرا که قوه قضائیه با این حرف‌ها و تهمت‌ها نمی‌لغزد. 

ارائه خدمات پیشخوان قضایی از اول تیر در ۴۰ دفترخانه

محمدرضا دشتی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اعلام کرد: بر اساس توافقات انجام شده میان قوه قضائیه و کانون سردفتران از اول تیرماه ۴۰ دفترخانه تهران خدمات پیشخوان قضایی ارائه می کنند. 
 
رفع تصرف بزرگترین پرونده زمین‌خواری تهران

حکم بزرگترین پرونده زمین خواری تهران با مساحت ۱۲۰۰ هکتار در منطقه بومهن و پردیس تهران با حضور معاون دادستان و رئیس دادسرای ویژه مبارزه با زمین خواری اجرا شد. این پرونده یکی از بزرگترین و پیچیده ترین پرونده های زمین خواری سالهای گذشته در استان تهران بوده که از سال ۸۶ تا کنون در شورای حفظ حقوق بیت المال و دادسرای تهران مطرح بود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.