کنار کودکان سیگار نکشید

می دانستید کوچولوهای نازنین شما توانایی اعتیاد به نیکوتین را دارند برای فهم بهتر ادامه مطلب را بخوانید.

دکتر علیرضا محمدی، متخصص روانشناسی بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سیگار کشیدن در مقابل کودکان نه تنها اثرات بدی روی سلامت آنها می گذارد بلکه می تواند از همان سنین پایین زمینه اعتیاد به سیگار در آنها را فراهم کند.
 
وی در ادامه مطلب خود افزود: تحقیقات نشان داده است ، نوجوانی که به طور مرتب در برابر دود سیگار والدین ، خواهر ، برادر، دوستان، همسایگان خود قرار می گیرند با احتمال بسیار بیشتری ممکن است خودشان سیگار کشیدن را آغاز کنند.
 
محمدی تصریح کرد: متاسفانه این کودکان درست به اندازه فرد سیگاری تحت تاثیر نیکوتین موجود در سیگار واقع می شوند.
 
وی افزود: این عامل می تواند زمینه ساز اعتیاد مغز به نیکوتین از سنین پایین شود و همین عامل کودکان را به سمت مصرف سیگار جذب  می کند.
 
محمدی اظهار کرد: هر قدر تعداد سیگاری های اطراف یک نوجوان بیشتر باشد به همان اندازه احتمال اعتیاد او به نیکوتین افزایش پیدا کرده و او در آینده بیشتر ممکن است سیگار کشیدن را آغاز کند.
 
وی متذکر شد: اگر والدین می خواهند از اعتیاد فرزندانشان به سیگار کشیدن جلوگیری کنند اول از همه باید تلاش کنند این عادت خود را ترک کنند در غیر این صورت باید به طور جدی از کشیدن سیگار در داخل خانه یا اتومبیل و در برابر کودکانشان اجتناب کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: سیگار کشیدن در برابر کودکان ، زشتی این کار را در نگاه آنها از بین می برد و بعد از مدتی آنها سیگار کشیدن را امری کاملاً عادی و طبیعی تصور می کنند./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.