کنترل فشار روانی با یک بازی موبایلی

۱۲ تیرماه ۱۳،

طراحان و مهندسان دستگاهی به عنوان حسگر زیستی تولید کرده اند که می تواند تا بی نهایت خود را ازیابی کند و میزان استرس خود را بسنجد و از طریق یک اپلیکیشن تلفن هوشمند فرد را وادار به کنترل سطح استرس خود کند.
به گزارش مهر، این حسگر زیستی که بین انگشت شصت و انگشت اشاره قرار می گیرد، پاسخ گالوانیک پوست را اندازه گیری می کند.
 
این دستگاه کوچک که شبیه یک قطره ساخته شده در حقیقت یک حسگر زیستی وایرلس است که میزان استرس فرد را از طریق پاسخ گالوانیک پوست اندازه گیری می کند.
 
این دستگاه با اندازه گیری میزان رسانا بودن پوست کار می کند، یک واکنش روانشناختی که به واسطه مشغول بودن غدد تعریق و جریان خون زیر پوست کار می کند. اندازه گیری این موضوعات می تواند اندازه استرس فرد را مشخص کند.
 
سازندگان این حسگر زیستی الگوریتمهای خود را برای اندازه گیری سطوح استرس سنجیده اند اما نکته اصلی انطباق این دستگاه با یک اپلیکیشن بازی در سیستم عامل های iOS و اندروید است که به اشخاص آموزش می دهد سطح استرس خود را برای پیشرفت کردن در بازی کنترل کنند.
 
این اپلیکیشن با عنوان " آرام باشید و مسابقه دهید" بازیکنان را در شرایط کنترل یک اژدها قرار می گیرد و سطح استرس فرد سرعت بازی را تعیین می کند، هرچقدر استرس شما بیشتر باشد پرواز اژدها آرام تر می گردد.
 
اگرچه ممکن است به نظر برسد که این چرخه بازخورد دیوانه کننده باشد، اما سازندگان این حسگر اطمینان داده اند که عکس این نگرانی صادق است و کنترل استرس ما درست شبیه تمرین ماهیچه ای نتیجه بی نقصی به دنبال دارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.