کند شدن رشد اقتصادی ژاپن

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:آمارهای انتشار یافته در روز دوشنبه نشان می دهد رشد اقتصادی ژاپن در فاصله بین ماه های ژوئیه تا سپتامبر روندی کند داشته است .

بر اساس این گزارش، این موضوع نشانه چالش هایی است که ژاپن به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان با آن رو به روست.

اقتصادی که زمانی ضعیف بود در نیمه اول امسال با توجه به سیاست های شینزو آبه اول وزیر ژاپن مبنی بر کاهش ارزش ین در مقابل ارزهای دیگر، سریع تر از دیگر اقتصادهای عضو گروه هفت در حال رشد بود. این موضوع سبب بهبود صادرات و افزایش ارزش سهام در بازارهای توکیو شد.

این امر چشم اندازهای اقتصادی ژاپن را برای رشد افزایش داده بود. اما روز دوشنبه ، کابینه ژاپن رشد اقتصادی این کشور را برای سه ماهه سوم امسال از رقم اولیه پنج دهم درصد کاهش داد و آن را سه دهم درصد اعلام کرد. این در حالی است که رشد اقتصادی ژاپن در سه ماهه دوم امسال نه دهم درصد بود.

بر اساس این گزارش، کاهش هزینه های سرمایه عامل اصلی این کاهش اعلام شده است ، در حالی که بخش صادرات ژاپن به سبب کسری تجاری همچنان تحت فشار قرار دارد.

این ارقام در حالی انتشار یافت که دولت توکیو اعلام کرد بر اساس آمارهای کنونی، کسری تجاری این کشور ۱۲۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ین در ماه اکتبر بود.

این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ، ژاپن ۴۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ین مازاد تجاری داشت.

ارقام مربوط به تولید ناخالص داخلی ژاپن بدین معناست که رشدی که این کشور در نیمه اول امسال با آن رو به رو بود در نیمه دوم روندی کاهشی داشت و در حال حاضر عقب تر از اقتصاد آمریکاست، اقتصادی که در سه ماهه سوم امسال با رشد اقتصادی سه و شش دهم درصدی رو به بود.

برخی اقتصاددانان پیش بینی می کنند اقتصاد ژاپن در ماه های پایانی سال روندی رو به رشد خواهد گرفت اما در این باره شک و تردید دارند که ایا سیاست های دولت ژاپن برای ارائه بسته های کمک اقتصادی سبب تحکیم رشد اقتصادی خواهد شد یا نه.

با انتشار یافتناین ارقام، شاخص سهام نیکی ۲۲ توکیو، یک ممیز ۸۵ صدم درصد افزایش یافت.

کردیت اگریکول اعلام کرد:«رشد اقتصادی ژاپن با کمک ادامه تأثیرات ناشی از کمک های دولت و افزایش تقاضای مصرف کنندگان در آخر امسال روندی رو به رشد به خود خواهد گرفت.»

توکیو روز پنجشنبه بسته کمک های اقتصادیبه ارزش تقریبا ۵۴ میلیارد ین را تصویب کرد .

اما کپیتال اکونومیکس این بسته را « ناامید کننده » توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو،‌ این موسسه اعلام کرد:« این اقدامات بر کمک های مالی دولت و کارهای مردمی استوار می باشند که در بهبود رقابت تأثیر کمی خواهند داشت.»

واحد مرکزی خبر

 

  


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.