کنسرت مشترک قمصری و معتمدی برگزار می گردد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

ttttعلی قمصری و محمد معتمدی در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه می‌پردازند. به احتمال بسیار این کنسرت شامل قطعاتی به آهنگسازی علی قمصری و آواز محمد معتمدی است و این مجموعه برای یک کوارتت زهی با همراهی تار و پرکاشن آهنگسازی شده است.

پیش از این علی قمصری و محمد معتمدی در مجموعه‌های مختلفی با یکدیگر همکاری داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به کنسرت برف‌خوانی اشاره کردکه بعضی از قطعات آن، در کنسرت آینده این دو هنرمند اجرا خواهد شد.

همچنین تاریخ مشخصی برای اجرای این کنسرت در نظر گرفته شده است اما از آنجا که زمان دقیق مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر هنوز مشخص نیست تعیین زمان دقیق این کنسرت در آینده‌ای نزدیک اعلام می گردد.

گفتنی است، علی قمصری آهنگساز و نوازنده تار، سال ۱۳۶۲ در تهران متولد شد. موسیقی را با آموزش در هنرستان موسیقی آغاز کرد. این نوازنده در یک دوره موفق شده یک بار عنوان اول جشنواره‌ی موسیقی جوان را هم از آن خود کند. بعد از چند اجرای جسته و گریخته در چند تالار موسیقی تهران اولین آلبومش را با عنوان “نقش خیال” در سال ۸۴ با آواز همایون شجریان به بازار موسیقی عرضه کرد.

علی قمصری به‌همراه علیرضا قربانی و کوارتت زهی ایرانی، آلبومی را به‌نام “سرو روان” منتشر کرد. همچنین آلبومی از تکنوازی تار او به‌نام “شور پریشانی” توسط نشر “ماهور” انتشار یافته که روشن‌گر قابلیت‌های بالای نوازندگی او، تکنیک، سرعت و قدرت زخمه‌هایش، و تسلط او بر ردیف موسیقی ایرانی‌ست. قمصری از سال ۸۸ کنسرت “آب، نان، آواز را با همایون شجریان در قزوین و تهران به صحنه برد و آلبوم این کنسرت هم اوایل سال ۸۹ به بازار موسیقی عرضه شد. اجرای او در برج میلاد با نوشته‌ای تحسین آمیز از سوی محمد رضا شجریان روبرو شد.

قمصری تاکنون دو ابداع مشخص را به‌نام خود ثبت کرده است. یکی ساخت کمانچه‌باس یا بم‌کمان که نسبت به کمانچه‌ی معمولی صدای بم‌تر و ابعاد بزرگ‌تری دارد و برادرش، مصباح آن را می‌نوازد. و دیگری تشکیل کوارتت زهی شامل دو کمانچه، یک کمانچه‌آلتو و یک کمانچه‌باس که در کاخ نیاوران کنسرتی را به همراه سهراب پورناظری و آواز علیرضا قربانی به‌روی صحنه برد.

منبع: هنرانلاین


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.