کنسرت گروه موسیقی ایرانیِ «نوانس» برگزار می‌شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

اعضای گروه موسیقی ایرانیِ «نوانس»

اعضای گروه موسیقی ایرانیِ «نوانس»

موسیقی – سودا مولائی: گروه موسیقی ایرانیِ «نوانس» به سرپرستی و آهنگسازیِ سید ابراهیم باقری در ۲۶ و ۲۷ دی در شهر رشت کنسرتی را با عنوان «پرواز در کرانهٔ آسمان» اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار موسیقی ، این گروه که با تفاوتهای از پیش تعیین شده‌ای که در ساختار، سبک و حالت برای مسیر پیش رویش ترسیم کرده است، موسیقیِ ایرانی را علی رغم حفظ ساختارهای ردیف دستگاهی‌اش، با لحنی نو روایت می‌کند.
آهنگسازی روی اشعار شاعر فرهیخته هوشنگ ابتهاج (سایه) انجام گرفته و قطعاتی همچون نبض، آب و لحظهٔ آرمانی در این کنسرت به روی صحنه خواهد رفت.

کنسرت گروه موسیقی ایرانیِ نوانس با آهنگ‌ای به نام «آسمان» که برای معرفی گروه نوشته شده است آغاز می‌شود، آسمان در فواصل کلاسیک آغاز شده و رفته رفته رنگ صداییِ گروه را به خود می‌بیند تا در آواز بیات ترک، فرود کند. این آهنگ اثر مشترکی به آهنگسازی نعیم هاشمی‌پور و سید ابراهیم باقری است.

نیما برزگر (تار)، مهیار غضنفری (کمانچه)، نعیم هاشمی‌پور (آهنگساز و نوزانده سنتور)، رامتین ربن شه (تنبک) و جعفر باقری (آواز) در کنار سید ابراهیم باقری (سرپرست و آهنگساز) در این کنسرت به هنرنمایی خواهند پرداخت.
شایان ذکر است که سید ابراهیم باقری، سرپرست این گروه آموختهٔ ساز بربت حسین بهروزی نیا است.

منبع: موسیقی Musiceiranian.ir


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.