کنسولگری‌های آمریکا در ممتاز تعطیل شد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تأیید خبر تعطیلی کنسولگری‌های این کشور در ممتاز، خواهان افزایش تدابیر امنیتی برای حفاظت از کنسولگری‌های این کشور در شهرهای «لاهور»، «کراچی» و «پیشاور» شد.
«ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: تمام کنسولگری‌های آمریکا در ممتاز تعطیل شده است اما سفارت آمریکا در اسلام‌آباد پایتخت ممتاز همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و مراجعان می‌توانند برای دریافت ویزا به این محل مراجعه کنند.

وی بیان کرد: کنسولگری‌های آمریکا در لاهور، پیشاور و کراچی تعطیل شد با این وجود دیپلمات‌های آمریکایی هیچ آسیبی ندیده‌اند اما از نیروهای امنیتی ممتاز که تا کنون همکاری خوبی با ما داشته‌اند تقاضا کرده‌ایم تدابیر امنیتی ویژه‌ای برای حفاظت از کنسولگری‌های آمریکا در این ۳ شهر مهم اتخاذ کنند.

به گزارش روزنامه «نوای وقت» ممتاز، سخنگوی سفارت آمریکا در اسلام‌آباد نیز در این زمینه اعلام کرد: تعداد زیادی پلیس برای تأمین امنیت کنسولگری‌های آمریکا در لاهور، کراچی و پیشاور تعیین شده‌اند این در حالی است که نیروهای امنیتی با ایجاد موانع توسط سیم خاردار و استفاده از کانتینر و مسدود کردن خیابان‌های اطراف کنسولگری‌های آمریکا تدابیر امنیتی را افزایش داده‌اند.

وی افزود: تمام کارمندان ممتازی کنسولگری‌های آمریکا به مرخصی فرستاده شده و دیپلمات‌های آمریکایی نیز به مکان امنی انتقال داده شده‌اند.

پس از انتشار فیلم موهن آمریکایی علیه پیامبر اسلام (ص) در فضای مجازی، کشور ممتاز به صحنه تظاهرات گسترده ضدآمریکایی تبدیل شد که این تظاهرات در شهرهای لاهور، کراچی و پیشاور منجر به حمله به کنسولگری‌های آمریکا در این شهرها و درگیری پلیس با مردم مسلمان ممتاز شد.

پس از وقوع این حوادث وزارت کشور ممتاز تردد دیپلمات‌های آمریکایی را در این کشور محدود کرد و از آن‌ها خواست هنگام تردد از پلاک دیپلماتیک برای خودروهای خود استفاده نکنند.

احزاب و گروه‌های مذهبی و همچنین جامعه مسیحیان ممتاز اعلام کردند در صورتی که ادامه انتشار این فیلم متوقف نشود به سمت سفارت آمریکا در اسلام‌آباد حرکت کرده و این محل را به تسخیر خود درمی‌آورند.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.