کنگره “فقیه آگاه”در قم برگزار شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

کنگره “فقیه آگاه“ بزرگداشت آیت الله العظمی گلپایگانی با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از پیام خود به کنگره فقیه آگاه که صبح امروز پنج‌شنبه ۱۸ آبان در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) توسط حجت الاسلام محمدی گلپایگانی قرائت شد، تاکید نمودند: دوران مرجعیت طولانی ۳۲ ساله آن مرحوم مشحون از اقدامات و فعالیت‌هایی است که از یک مرجع ذی نفوذ و عظیم الشان مورد انتظار است که نمونه‌های آن احداث بیمارستان؛ مدارس علمیه و ورود در عرصه خدمات نوین مانند کارهای رایانه‌ای است.

معظم له در این پیام آورده‌اند: به جز علم و تقوا که شرط اصلی مرجعیت شیعه است او از خصلتها و خصوصیتهای برجسته‌ای برخوردار بود که صلابت در دین و ایستادگی بر مواضعی که بر اساس تشخیص دینی اتخاذ می‌فرمودند از جمله ویژگیهای برجسته ایشان بود.

در ادامه این مراسم آیت الله صافی گلپایگانی در سخنانی فقاهت آیت الله گلپایگانی را ممتاز و برجسته دانست و تاکید نمود: وی در طول دوره فقاهت خویش یک فتوای شاذ هم نداشت و شخصیت علمی و اخلاقی وی برای همه حوزویان الگوست.

آیت الله حسینی بوشهری در این مراسم، در سخنانی با بیان اینکه عالمان و فقها مرابطون دین و مرزبانان دین می باشند، تصریح نمود: آیت الله گلپایگانی به همهی معنا مرابط و مرزبان دین بود و بر ابعاد مختلف فقهی تسلط داشت.

وی ایشان را زراره وقت دانست و تاکید نمود: لقب زراره بودن وی از سوی بعضی از علما و بزرگان تعبیر شده است و حتی مرحوم آخوند وی را در عداد مراجع بزرگ عصر خویش قلمداد می‌کردند.

همچنین علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سعیدی، امام جمعه و تولیت آستان مقدس قم و فرزندان و بستگان آن مرحوم در این همایش که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری تعدادی از موسسه‌های فرهنگی برگزار شد، حضور داشتند.

این کنگره دو روزه فردا در شهرستان گلپایگان و با سخنرانی آیت الله سبحانی و آیت الله مرتضی مقتدایی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.