کوالکام : پردازنده ۶۴ بیتی A7 اپل هیچ سودی برای کاربر ندارد، این کار یک حیله بازاریابی است

ممتازنیوز:

Apples-64-bit-A7-processor-offers-zero-benefit-according-to-Qualcomm

مدتی است که بحث پردازنده ۶۴ بیتی A7 اپل که درون آیفون ۵ اس قرار دارد مطرح است و شاهد اظهارنظرهای مختلفی در مورد آن هستیم. حال خبر می رسد که کوالکام اعلام کرده که این پردازنده دقیقا “هیچ سودی” برای کاربران ندارد.

در واقع بزرگترین مزیت پردازش ۶۴ بیتی، آدرس دهی به بیش از ۴ گیگابایت رم می باشد و این درحالیست که آیفون ۵ اس تنها ۱ گیگابایت رم دارد. Anand Chandrasekher معاون ارشد و مدیر ارشد بازاریابی کمپانی Qualcomm با انعکاس این موضوع می گوید:

شما واقعا به این ویژگی برای افزایش بازدهی نیاز ندارید. همچنین برنامه های ۶۴ بیتی که معمولا مورد استفاده قرار می گیرند در کلاس اپلیکشن های مخصوص سرور قرار می گیرند. من میدانم که سر و صدای زیادی در مورد پردازنده ۶۴ بیتی A7 اپل وجود دارد. این کار اپل یک حیله بازاریابی است چرا که این کار هیچ سودی برای مصرف کننده ندارد.

Chandrasekher همچنین می گوید “از نقطه نظر بهره وری مهندسی” کوالکام وارد بخش تراشه های ۶۴ بیتی خواهد شد، پس اظهار نظر او در مورد تراشه اپل تاحدودی عجیب و غریب است. وی هیچ اشاره ای به این موضوع نکرد که چه زمانی کوالکام یک تراشه ۶۴ بیتی عرضه خواهد کرد، اما اعلام کرد که باور ندارد مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تقاضایی برای استفاده از تراشه ۶۴ بیتی داشته باشند.

به هر حال اپل این محصول خود را وارد بازار کرده و سامسونگ نیز اعلام کرده که در مراحل نهایی توسعه تراشه ۶۴ بیتی اکسینوس خود می باشد.

phonearena

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.