کودکان از چه سنی تنقلات بخورند؟

۰۱م آذر ،

تنقلات و مواد غذایی مورد مصرف در کودکان را هرگز از دوره گردها و خارج از فروشگاه‌ها خریداری نکنید.‌

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛  تنقلات یکی از چیزهایی است که در همه سنین برای بدن مضر است.

کودکان با خوردن تنقلات نسبت به خوردن غدای اصلی بی میل شده و در اثر کمبود آهن، زینک، روی و ویتامین در بدنشان دچار کم خونی خواهند شد.

بهتر است از مصرف  تنقلات ناسالم مثل چیپس و پفک اجتناب و یا تعداد دفعات مصرف آنها به حداقل رسانده شود و به جای آن تنقلات سالم و بهداشتی مانند انواع آجیل و مغزها مصرف شود چرا که این نوع مواد غذایی می‌توانند بخش قابل توجهی از مواد مغذی مورد نیاز برای رشد کودک را فراهم کنند.

پفک به سبب حجم بالایی که در معده ایجاد می‌کند و به دنبال آن جذب آب فراوان در معده، کاهش اشتها را در کودک به وجود می‌آورد بنابراین جای غذای مفید را می‌گیرد و اگر به طور مداوم استفاده شود چه بسا به سبب نرسیدن مواد غذایی مفید به بدن کودک، دچار سوء تغذیه شود.

 موارد منع مصرف چیپس و پفک:

– مصرف نمک به منظور خوشمزه شدن چیپس و پفک به مقادیر بسیار، سبب آسیب به کلیه ها، تغییر ذائقه اشخاص به شور‌خواری، تجمع آب در بدن و در نتیجه تورم بافت‌ها و افزایش فشار خون و سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.

– گرما دیدن شدید محصول طی فرآیند سرخ شدن منجر به ایجاد رادیکال‌های آزاد پراکسید می‌شود. این مواد زیانی شبیه به مواد شیمیایی موجود در دود سیگار دارند و سبب ابتلای اشخاص به سرطان ریه، سینه و مثانه می گردد.

– مصرف رنگ نارنجی تارترازین در پفک سبب بروز اختلالات رفتاری، اضطراب، تندخویی و آلرژی کودکان می‌شود.

نکته: فقط دور کردن بچه ها از غذاهای پر خطر کافی نیست، بلکه باید برای آنها توضیح دهیم که چرا چیپس پر خطر است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.