کودکان برای درمان عقب‌زدگی زانو نیاز به جراحی ندارند

نوشته شده در تاریخ ۲۹/آبان/ – ۱۰:۴۲ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

یک ارتوپد:

خبرگزاری : یک ارتوپد با بیان‌اینکه کودکان برای درمان عقب‌زدگی زانو نیاز به جراحی ندارند گفت: تنها در موارد بسیار شدید به این کودکان توصیه می‌شود از بریس‌های مخصوص استفاده کنند.

دکتر غلامحسین کاظمیان   عقب زدگی زانو را یک تغییر شکل در مفصل زانو دانست و گفت: عقب‌زدگی زانو ناشی از ناپایدار مفصل زانو اتفاق می‌‌افتد و این مساله در کودکان بیش از بزرگسالان مهم است و در هنگامی که کودکان آغاز به راه رفتن می‌کنند به دلیل شُلی کپسول مفصلی و رباط اطراف مفصل زانو  این عارضه ایجاد می‌شود.

وی با بیان‌اینکه این کودکان نیاز به جراحی ندارند عنوان کرد: ابتدا به این کودکان توصیه می‌شود تمرینات ایزومتریک که توسط پزشک به آنها تجویز شده را برای تقویت مفاصل اطراف زانو انجام دهند که با انجام این اقدامات بسیاری از این بیماران بهبود می‌یابند.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه یادآور شد: در مواردی که عقب زدگی زانو در کودکان بسیار شدید باشد به آنها توصیه می‌شود از بریس‌های مخصوص استفاده کنند و تنها درصد اندکی از آنها نیاز به جراحی دارند.

کاظمیان در بخش دیگری از سخنانش شکستگی استخوان و عدم جوش‌خوردگی صحیح استخوان‌ها را از عوامل اصلی بروز عقب زدگی زانو در بزرگسالان دانست و یادآور شد: در بزرگسالان انجام جراحی مانعی ندارد و این افراد برای درمان تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.