کودکان بی سرپرست روی خط آسیب های اجتماعی

فروردین ۱۴۰۳

یک استاد جامعه شناسی گفت: کودکان بی سرپرست و خیابانی مشکلاتی برای اجتماع ایجاد خواهند کرد، که در نهایت منجر به افزایش آسیب های اجتماعی می گردد.

غلامرضا باقری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:  فرزند پروری یکی از بزرگ ترین مسئولیت های انسانی است که بسیاری از انسان ها، آمادگی انجام این امر خطیر و مهم را ندارند مشکلات اقتصادی، فقر فرهنگی، وجود بیماری های روان و اعتیاد والدین، طلاق، مرگ یک یا هر دو والد  و بسیاری  عوامل دیگر در کنار هم سبب می گردد کودکان بی سرپرست و خیابانی از لحاظ هنجاری و روانی آسیب پذیر شوند.
 
 وی در ادامه با اشاره به این که تنها بخش کوچکی از این کودکان که مشکلات طولانی و حاد داشته، برای آنها پیگرد قانونی صورت می گیرد و به سازمان های بهزیستی تحویل داده تصریح کرد: با  توجه به مشکلاتی که این کودکان و سایر کودکان خیابانی برای اجتماع ایجاد می کنند که در نهایت سبب افزایش  آسیب های اجتماعی و کاهش بهداشت روانی، اجتماعی  می گردد و لازم است در همه زمینه های پیشگیری قدم های جدی برداشته شود.
 
وی در پایان تصریح کرد: در راستای پیشگیری از این آسیب ها، اشخاص جامعه به ویژه دست اندرکاران امور فرهنگی، کلیه کارکنان مدارس، مشاوران و مدد کاران کودکان و نوجوانان باید اطلاعاتی دربارهٔ مسائل و مشکلات این کودکان داشته باشند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.