کودکان در سفر و هنگام بازی در تابستان آب بنوشند

دوشنبه ۲۶ تیر – ۰۳:۰۳:۳۵ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- اگر کودکی برای ورزش کردن به باشگاههای ورزشی می رود ما بین فعالیتش مایعات و آب فراوان بنوشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، یک متخصص علوم تغذیه با بیان این که  کودکان از جمله گروههای آسیب پذیر هستند که در فصل تابستان باید توجه ویژه ای به آنها داشته باشیم، اظهار داشت: از آنجا که کودکان در فصل گرم سال از لحاظ ابتلا به بیماری های عفونی و دهیدراته شدن بدن در معرض خطر بیشتری هستند لذا بایستی توجه بیشتری به آنها داشته باشیم.
فاطمه کاسب با اشاره به این که با فرارسیدن تابستان و گرمای هوا بسیاری از کودکان دچار کم آبی می شوند، ادامه داد:  این کم آبی بدن کودکان به علت عدم مصرف کافی مایعات ، فعالیت بدنی در هوای گرم و عدم توجه به احساس تشنگی است.
این متخصص تغذیه با بیان این مطلب که کودکان پر جنب و جوش، بخصوص در هوای گرم یا زمانی که ورزش می کنند، به راحتی دچار کم آبی می شوند، توصیه کرد: والدین باید توجه داشته باشند ورزش و فعالیت کودک در بیرون از منزل در فضایی مناسب صورت گیرد تا دمای بالای محیط آسیب جدی به کودک وارد نسازد و از طرفی دریافت آب توسط کودک به خوبی صورت گیرد.
کاسب یادآور شد: با توجه به این که کودکان اغلب توجهی به احساس تشنگی خود ندارند بنابراین نسبت به بزرگسالان بیشتر دچار کم آبی می شوند.
وی توصیه کرد: والدین کودک باید توجه خاصی به تشنگی و نوشیدن آب در کودکشان داشته باشند.
این متخصص تغذیه توصیه کرد: والدین دقت داشته باشند کودکان در ساعات گرم روز بیرون از منزل بازی نکنند.
کاسب عنوان داشت: اگر کودکی جهت فعالیت ورزشی به باشگاههای ورزشی می رود ما بین فعالیتش مایعات و آب فراوان بنوشد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به رایج بودن ورزش شنا در تابستان خاطرنشان ساخت: بعضا افراد بر این باورند که هنگام شنا بدن دچار کم آبی نمی گردد باید گفت شنا ورزش بسیار سنگینی است و بدن را با کم آبی مواجه می سازد.
وی افزود: هنگام شنا فرد متوجه تعریق و کم آب شدن بدنش نمی شود لذا توصیه می شود همه افراد به ویژه کودکان هنگام شنا و در فواصل شنا آب و مایعات فراوان بنوشند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۵۱۵۰۸۳۶۳۴۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.