کودکان را با این چرک کثیف آشنا کنید

کار کردن با پول از جمله مواردی است که باید بسیاری از فرزندان با آن ها آشنا شوند در حالی که تعدادی از والدین به این موضوع توجه ندارند.

نکات بسیار زیادی است که باید به فرزندان خودتان یاد دهید و یکی از مهمترین آن ها کار با پول است. پس انداز و نحوه نگه داری پول و ارتباط برقرار کردن با آن از جمله نکاتی است که باید هر کودکی با آن آشنا شود. در ادامه به برخی ازنکاتی که باید به فرزندان خودتان یاد دهید اشاره می کنیم.

مسئولیت مالی

اولین نکته ای که باید به هر کودکی آن را آموخت مسئولیت مالی است. برای این آموزش باید از سنین مدرسه آغاز کرد. یکی از بهترین روش ها پول تو جیبی است. با دادن مقداری پول به فرزند خودتان در طول هفته بدهبد و به او بیاموزید که چگونه می تواند از این مقدار پول استفاده کنید.

پس انداز

بعد از اینکه به فرزندتان در مورد مسئولیت های مالی نکاتی را آموختید باید راه هایی را برای استفاده از این پول دراختیار او قرار دهید. آموختن مباحثی در باب پس انداز می تواند بسیار برای کودک ها مفید باشد. برای اینکار می توانید داستان هایی را در مورد مزایایی پس انداز برای آن ها تعریف کیند و به ساده ترین روش ها این موضوع را به آن ها یاد دهید.

صدقه

در کنار اینکه باید برخی از موارد پس اندازو خرچ پول را به فرزندانتان بیاموزید می توانید انجام کارهای خیر را نیز به آن ها آموزش دهید. صدقه دادن و کمک به ایتام می تواند از جمله مواردی باشد که هم در روحیه فرزندان تاثیر دارد و هم اینکه باعث می شود تا در آینده به این نکته توجه بیشتری داشته باشد.

تشویق و تنبیه

برای اینکه انگیزه های برای پس انداز در فرزندانتان ایجاد شود می توانید از تشویق ها و تنبیه های استفاده کنید. اشتباهاتی مانند خرج کردن پول برای خرید اسباب بازی را خیلی بزرگ نکنید چرا که بچه ها در ابتدا اشتباهات بسیاری انجام می دهند. می توانید از شیوه های گوناگون برای تشویق ان ها به پس انداز استفاده کنید. برای مثال به هر میزان که بچه ها پولشان را پس انداز کردند به آن ها پاداش یا جایزه بدهید.
 


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.