کودک‌آزاری؛ جنایتی خانوادگی

ممتاز نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مساله کودک‌آزاری نیاز به اهرم‌های بازدارنده دارد، گفت: اگر دولت لایحه‌ای را در مورد کودک‌آزاری به مجلس ارائه ندهد، نمایندگان طرحی را در این‌خصوص آماده خواهند کرد.

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خانه ملت، به مناسبت هفته کودک اظهار داشت: در تعاملاتی که با مسئولان دولتی داشته‌ایم این نکته را یادآوری کرده‌ایم که لایحه‌ای درخصوص مسئله کودک‌آزاری باید به مجلس ارائه شود؛ اما به‌رغم آنکه این موضوع به معضلی در جامعه ما تبدیل شده است، هنوز اقدامی از سوی دولت صورت نگرفته است.

نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در صورت تعلل دولت در مورد ارائه لایحه، کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی را درخصوص کودک‌آزاری آماده و به صحن علنی مجلس ارائه خواهد کرد تا پیشگیری و مجازات این موضوع شکل قانونمندی به خود بگیرد.

وی با اشاره به اینکه انتشار اخبار مربوط به کودک‌آزاری در رسانه‌ها تاسف‌بار است، تصریح کرد: فشارهای روحی و روانی، فقر اقتصادی و فرهنگی از عمده دلایل بروز کودک‌آزاری در جامعه ما است.

صلاحی اعلام کرد: درگیری‌های خانوادگی به‌ویژه اختلافات میان زوجین از دیگر دلایلی است که به مسائل و معضلاتی مانند کودک‌آزاری دامن می‌زند.

این نماینده مجلس نهم با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای مقابله با معضلاتی مانند کودک‌آزاری عنوان کرد: در این زمینه باید صداوسیما و سایر رسانه‌ها نقش فعال‌تری به خود بگیرند و با اتکاء به فرهنگ اسلامی و ایرانی فرهنگ‌سازی لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی تاکید کرد: در کنار نمایندگان مجلس، دولت و قوه قضائیه نیز باید نقش فعال‌تری برای مقابله با معضلات اجتماعی، از جمله کودک‌آزاری برعهده بگیرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه میزان کودک‌آزاری در کشورمان رقم بالایی نیست، گفت: البته حتی اگر یک کودک نیز مورد آزار و اذیت قرار بگیرد، دردناک است؛ از همین‌رو باید مسئولان با حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم زمینه بروز معضل کودک‌آزاری را نیز به حداقل کاهش دهند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.