کودک باهوش شما

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از ممتاز نیوز در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،
ممتاز نیوز : دوست دارید فرزندتان باهوش شود؟ پس بسیار نگاهش نمایید! شاید باور نکنید اما واقعیت این است که بررسی‌های روانشناسی نشان داده نگاه نمودن iبه چشمان کودک می‌تواند هوش او را بسیارتر کند. ۵۰ درصد رشد هوش کودک مربوط iبه دوره ابتدای بارداری تا ۴ سالگی کودک است. در این بین نگاه نمودن iبه چشمان کودک نقش مهمی در رشد هوش او دارد و در صورتی که والدین تا ۶ هفتگی کودک تا فاصله ۵/۱۷ سانتی iبه چشمان کودک نگاه نمایند ارتباط‌های مغزی کودک شکل می‌گیرد و تبدیل iبه الگوهای تشخیصی می‌شود و کودک با این نگاه‌ها می‌تواند چیزهایی که در اطرافش وجود دارد را تشخیص بدهد که نقش بسزایی در تقویت هوش وی دارد.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از اطلاعات ؛ آیا هوش جنبه ارثی دارد؟ رابطه مستقیمی میان هوش والدین و فرزندان وجود دارد ولی نقش کسی که تربیت‌کننده کودک است iبه خصوص در سالهای اولیه زندگی کودک که زمان شکل گیری مغز است بسیار مهم بوده این شانس را iبه کودک می‌دهد که نسبت iبه همسالان خود از هوش بالاتری برخوردار باشد.

روانشناسان معتقد می باشند ۲ سال اول زندگی کودک دوران طلایی رشد مغز است و والدین بایستی بیشترین تلاش خود را برای داشتن فرزند باهوش در این دوره متمرکز نمایند و اگر بخواهیم رشد هوش فردی را تا دوره ۱۷ سالگی تقیسم‌بندی کنیم ۵۰ درصد رشد هوش مربوط iبه دوره ابتدای بارداری تا ۴ سالگی کودک است و ۳۰ درصد از رشد هوش مربوط iبه ۴ سالگی تا ۱۸ سالگی بوده و ۲۰ درصد از رشد هوش iبه ۸ سالگی تا ۱۷ سالگی کودک اختصاص دارد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.