«کوروساوا» به شبکه مستند می‌آید

۰۷م اسفند ،

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، «کوروساوا» به کارگردانی آدام لاو نمایشگر زندگی هنری و شخصی آکی‌را کوروساوا کارگردان افسانه‌ای ژاپنی است و تاثیر او و سینمایش را بر سینمای هالیوود و سینمای کلاسیک جهان مورد بررسی قرار می‌دهد.

در این مستند سینمایی همچنین تاثیری که نگرش کوروساوا بر کارگردانانی چون استیون اسپیلبرگ، جرج لوکاس و کلینت ایستوود داشت مورد توجه قرار می‌گیرد.

آکی‌را کوروساوا کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوین گر و تهیه‌کننده معروف ژاپنی در طول زندگی حرفه‌ای ۵۷ ساله خود، ۳۰ فیلم را کارگردانی کرد.

او که در ابتدا به حرفه نقاشی روی آورده بود، پس از مدتی، به‌دلیل عدم توفیق در این رشته، دست از این کار کشید و با وقفه‌ای کوتاه در سال ۱۹۳۶ وارد عرصه صنعت فیلمسازی ژاپن شد. او کار در سینما را با دستیاری کاجیرو یاماموتو در توهو استودیوز آغاز کرد و نوشتن فیلمنامه را نیز در همین زمان آغاز کرد.

شاید بزرگ‌ترین دستاورد کوروساوا در سینمای ژاپن تکنیک داستان‌گویی او باشد که به فرهنگ ژاپنی محدود نمی‌شود. او در آثار مختلف سینمایی خود، به اقتباس و استفاده از ادبیات کلاسیک غربی در سینما بسیار علاقه داشت و حاصل آن شکل‌گیری آثاری چون «ابله»، «در اعماق»، «سریر خون» و «آشوب» بود. کوروساوا ششم سپتامبر ۱۹۹۸ در سن ۸۸ سالگی درگذشت. 

مستند «کوروساوا» پنجشنبه ۱۰ اسفند ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود.
 

۵۸۲۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.