کورک یک عفونت باکتریایی دردناک است

نوشته شده در تاریخ ۲۷/آبان/ – ۱۳:۴۱ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

یک متخصص پوست و مو:

خبرگزاری : یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه کورک یک عفونت باکتریایی دردناک است گفت: این بیماری در افرادی که دارای زمینه وارثتی این بیماری هستند و بر اثر برخی بیماری‌های افزایش قند خون و واکنش نسبت به برخی مواد غذایی ایجاد می‌شود.

دکتر فرهاد مستوفی معاب درباره علل تاثیر‌گذار در بروز کورک گفت: کورک به نوعی جوش بزرگ و قوی گفته می‌شود که می‌تواند در تمام افراد و در قسمت‌های مختلف بدن از قبیل صورت، دست، پا، گردن و سایر قسمت‌های  دیگر بروز پیدا کند اما به طور کلی به صورت نادر در بین کودکان مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه کورک نوعی بیماری عفونی است گفت: کورک به صورت جوش‌هایی به صورت برآمدگی‌های سفت، قرمز رنگ و دردناک برروی پوست دیده می‌شود که به مرور زمان برآمدگی‌ها نرم‌تر، بزرگ‌تر و دردناک‌تر می‌شوند و چرک در سر جوش ظاهر می‌شود.

مستوفی افزود: در ابتدا کورک به وسیله آنتی بیوتیک و برخی داروهای موضعی مورد درمان قرار می‌گیرد اما ممکن است برخی نیاز به شست‌و‌شو و تخلیه عفونت نیز داشته باشند.

این متخصص پوست و مو در ادامه یادآور شد: کورک در افرادی که دارای زمینه وارثتی این بیماری هستند و بر اثر برخی بیماری‌های افزایش قند خون و واکنش نسبت به برخی مواد غذایی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.