کونوکوفیلیپس بیش از یک میلیارد یوان خسارت می پردازد

شنبه ۹ اردیبهشت – ۰۵:۱۹:۰۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

بابت نشت نفت چین؛

بزرگنمایی:  

 خبرگزاری آریا- شرکت های کونوکو فیلیپس برای جبران خسارت های نشت نفت سال گذشته در چین، بیش از یک میلیارد یوان خسارت می پردازند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  اداره ملی اقیانوسی چین اعلام کرد شرکت آمریکایی کونوکو فیلیپس و شرکت چینی سینوک قبول کرده اند برای جبران خسارت های نشت نفت سال گذشته در این کشور، یک میلیارد و ۶۸۳ میلیون یوان، معادل ۲۶۶ میلیون و ۸۹۰ هزار دلار خسارت بپردازند.
این نشت نفت که از ماه ژوئن سال گذشته میلادی در میدان نفتی فراساحلی پنگلای ۱۹٫۳ در خلیج بوهای در شمال شرق چین آغاز شده بود، پس از آلوده کردن ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع از سطح دریا، در ماه اکتبر آن سال مهار شد.
مسئولان چینی پس از شکست کونوکوفیلیپس در مهار نشت نفت در ماه سپتامبر ۲۰۱۱ به این شرکت دستور دادند تولید خود را در میدان یاد شده متوقف کند و طبق اعلام سینوک، این حادثه سبب شد در نهایت ۶۲ هزار بشکه از تولید روزانه این میدان کاسته شود.
طبق بیانیه اداره ملی اقیانوسی، کونوکوفیلیپس که مالک ۴۹ درصد از میدان پنگلای ۱۹٫۳ است و امتیاز بهره برداری از آن را در اختیار دارد، برای جبران خسارت های وارد شده به محیط زیست منطقه، به تنهایی یک میلیارد و ۹۰ میلیون یوان پرداخت خواهد کرد.
چین پس از آمریکا، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان محسوب می شود و بیشترین مصرف انرژی جهان را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۸۱۷۱۹۰۲۴۵۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.