گالری‌ها حال و هوای محرم گرفت

۰۲م آذر ،

در آستانه فرارسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی گالری‌ها و نگارخانه‌ها در این هفته نمایشگاه‌هایی با موضوع محرم و امام حسین (ع) برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین//

عاشورا در موزه هنرهای فلسطین

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی‌” آفرینش سرخ” با همکاری موزه هنرهای معاصر فلسطین و انجمن علمی‌هنرهای تجسمی‌ایران برگزار می‌شود و شامل ۶۰ اثر نقاشی، پوستر، عکس، حجم و نگارگری با موضوع عاشورا است.

جلال الدین سلطان کاشفی، محمد کاظم حسنوند، پریسا شاد قزوینی، شهرزاد صالحی پور، داریوش فرد دهکردی، صدیقه سلمان، معصومه اینانلو، فاطمه هنری‌مهر و …» از جمله هنرمندانی می باشند که آثاری از آن‌ها در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. نمایشگاه “آفرینش سرخ” چهارشنبه ۸ آذر ساعت ۱۷ گشایش یافته و تا ۷ دی‌ماه در محل موزه فلسطین میزبان علاقه‌مندان است. آدرس این نمایشگاه میدان فلسطین، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع بزرگمهر، شماره ۷۴ است.

کاخ نیاوران و واقعه کربلا

به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدا… الحسین (ع) پرده قهوه‌خانه ای، با موضوع واقعه کربلا و وقایع ظهر عاشورا در کاخ اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران رونمایی و برای اولین بار در معرض نمایش عموم قرار گرفته است. این اثر که متعلق به مخزن کاخ نیاوران است واقعه کربلا را به تصویر کشیده و در ابعاد ۱۸۰*۳۱۰ سانتی‌متر و با تکنیک رنگ و روغن بر روی بوم کرباس خلق شده و با توجه به شواهد و مستندات و بر اساس نحوه ترسیم فیگوراتیو و شیوه رنگ گذاری، تاریخ آن به اوایل دوره پهلوی نزدیک است. علاقه‌مندان برای دیدن این اثر می‌توانند تا پایان ماه محرم همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ به موزه جهان نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

نمایشگاه عاشورایی در نگارخانه هنر ایران

اما در نگارخانه شماره ۱ هم این روزها آثار هنرمندان برجسته ای با موضوع محرم به نمایش درآمده است. نمایشگاه هنرهای تجسمی‌به مناسبت ماه محرم با مضامین عاشورایی از ۲۹ آبان تا ۱۲ آذرماه در نگارخانه شماره ۱ هنر ایران افتتاح شد دراین نمایشگاه ۱۵ اثر نقاشی و عکس از گنجینه موسسه توسعه هنرهای تجسمی‌معاصر در نگارخانه شماره ۱ هنر ایران به نمایش گذاشته شده است. آثاری از جمشید بایرامی، علی اکبرلرنی، رضوان صادق‌زاده، احمد خلیلی فرد، حمید رضا ناظمیان، فاطمه هدایتی، طاهره ایوبی، مونا هنرمند، سید حسین حسینی و … در این نمایشگاه به روی دیوار رفته است. این نمایشگاه ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه در نگارخانه شماره ۱ هنر ایران گشایش یافت و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۲ آذر ماه از این آثار، در نگارخانه هنر ایران واقع در ضلع غربی تالار وحدت، خ خارک، شماره ۱۹ دیدن کنند.

تصویرگری‌های حسام‌الدین طباطبایی در گالری لاله

در راستای یکی از رویکردهای تازه گالری لاله که مروری بر آثار هنرمندان معاصر ایران است؛ نمایشگاه ۳۵ اثر تصویرسازی از سید حسام الدین طباطبایی که در سال‌های مختلف برای کتاب‌ها و ناشران متعددی خلق کرده است، ارایه شده است.

تمام آثار ارایه شده به تبیین سیر واقعه کربلا برای مخاطبان خود اشاره دارند. نمایشگاه مذکور چهارشنبه، اول آذرماه ساعت ۱۶ گشایش یافت و تا ۱۲ آذرماه ادامه می‌یابد. علاقه‌مندان می‌توانند در تاریخ‌های مذکور همه روزه به استثنای ایام تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۹ به گالری لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی مراجعه نمایند یا با شماره ۸۸۹۶۰۴۹۲ تماس حاصل کنند.

سیدحسام الدین طباطبایی متولد ۱۳۵۲ و دانش آموخته رشته ارتباط تصویری دانشگاه آزاد اسلامی‌است. وی عضو انجمن تصویرگران و تصویرگری بیش از ۸۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان و مدیریت هنری چندین نشریه را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/۳۱/۳۴

.

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.