گالری‌گردی در تهران کرونایی! – ایسنا

با اعلام وضعیت قرمز از همان روزهای آغازین سال ۱۴۰۰ و افزایش شمار مبتلایان، باز هم سایه سنگین تعطیلی و کساد بر بسیاری مشاغل افکنده شد. در این میان اگرچه هنوز هم شمار مبتلایان بالا و بسیاری از شهرها قرمز است، اما برخی از گالری‌ها فعالیتشان را به صورت حضوری از سر گرفته‌اند؛ البته برخی از گالری‌ها نیز همچنان در فضای مجازی فعالیت می‌کنند یا تعطیل هستند.

در همین راستا، این گزارش ممتازنیوز مروری دارد بر برخی از نمایشگاه‌هایی که به صورت مجازی و حضوری در این روزها در حال برگزاری هستند.

نمایشگاه انفرادی نقاشی و طراحی با آثاری از حمیدرضا اندرز و با عنوان «آوند زمان» همراه با رونمایی از کتاب مجموعه آثار هنرمند، منتشر شده توسط انتشارات «خط و طرح» روز جمعه (۱۷ اردیبهشت‌ماه) در گالری شیرین افتتاح می‌شود.

بازدید از این نمایشگاه به دلیل جلوگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا، فقط با تعیین وقت قبلی امکان‌پذیر است. علاقه‌مندان می‌توانند روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روزهای هفته (به غیر از دوشنبه‌ها) از ساعت ۱۱ تا ۱۹ از این نمایشگاه بازدید کنند.

گالری شیرین در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره ۵ واقع شده است.

  • گالری آرتیبیشن

نمایشگاهی از آثار محمدعلی ترقی‌جاه، ناصر اویسی و صادق تبریزی از روز جمعه (۱۷ اردیبهشت‌ماه) در گالری آرتیبیشن برگزار می‌شود و تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه نیز برقرار است.

بازدید از این نمایشگاه با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر است و علاقه‌مندان این آثار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به آدرس خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینۀ ارشاد، نرسیده‌ به همت، گل‌نبی(غرب)، میدان احمدی‌روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا(قندی)، پلاک ۶ مراجعه کنند. همچنین نمایشگاه برای افرادی که در قرنطینه به سر می‌برند، به صورت آنلاین و همزمان با آغاز نمایشگاه دایر خواهد شد.

گالری «ثالث» نیز تا ۲۹ اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی «طبیعت با جان» است. در این نمایشگاه آثار علیرضا آدم بکان، عیسی جباری ممقانی، فرید جهانگیر، محمود جوادی‌پور، کیخسرو خروش، مصطفی دشتی، هوشنگ سیحون، جلال شباهنگی، بهجت صدر، یعقوب عمامه‌پیچ، محمد فاسونکی، مجید فعال، سیاوش کسرایی، علی گلستانه، حسین محجوبی، سیراک ملکنیان، ساسان نصیری و منوچهر نیازی ارائه شده است. 

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ فراهم شده است. گالری ثالث در خیابان کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره١۴٨ واقع شده است. 

نمایشگاه گروهی نقاشی‌خط با عنوان «منتخب سه» و آثاری از علیرضا آستانه، فریدون امیدی، محمد بزرگی، کوروش قاضی‌ مراد و مریم قنبریان تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه در گالری نگر برقرار است. حسن مهربانی این آثار را گردآوری کرده است.

امکان بازدید از این نمایشگاه‌ها هر روز به غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ فراهم شده است.

گالری نگر در خیابان کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول واقع شده است.

منتخبی از طرح‌های شیرین اتحادیه تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در گالری ویستا برقرار است. این طرح‌ها متعلق به سال‌های ۶۶ تا ۹۹ است.

علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ (غیر از شنبه‌ها) از این آثار این نمایشگاه بازدید کنند. 

گالری ویستا در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم واقع شده است.

  • فرهنگستان هنر

نمایشگاه مجازی خوشنویسی و نقاشی‌خط استاد علی تن با عنوان «لیله القدر» همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر در وبگاه فرهنگستان هنر به نمایش گذاشته شد.

در این نمایشگاه ۷۰ اثر در حوزه نقاشی‌خط و خوشنویسی از روز یکشنبه (۱۲ اردیبهشت ماه) تا پایان ماه رمضان ارائه شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «لیله القدر» می‌توانند به وبگاه فرهنگستان هنر به نشانیwww.honar.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.