گام اول طرح مدیریت هوشمند کرونا از شنبه برای سازمان‌های اجرایی اعمال می‌شود

وزیر کشور از آغاز نخستین فاز طرح هوشمند بیماری کرونا در دستگاههای اجرایی خبر داد و گفت: گام نخست طرح مدیریت هوشمند از شنبه درباره سازمان‌های اجرایی اعمال می‌شود.

گام اول طرح مدیریت هوشمند کرونا از شنبه برای سازمان‌های اجرایی اعمال می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، احمد وحیدی در پایان جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران درباره مراحل اجرایی طرح هوشمند کرونا تحت عنوان «سامانه امید» گفت: دستگاههای اجرایی ، حمل و نقل درون شهری، واحدها وفعالیت های صنفی، حمل و نقل برون شهری و تردد خودروهای شهری، علمی و تحقیقاتی و آموزشی ۵ مرحله اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری در بستر سامانه امید هستند که در جلسه امروز این مراحل مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

وی با اشاره به موضوع مرزها و بیماریابی در مرزها نیز گفت: در جلسه امروز مجددا تاکید شد چه ایرانیانی که وارد کشور می شوند یا افراد خارجی که از مرز وارد می شوند به دقت کنترل شوند تا تست پی سی آر منفی داشته باشند و اگر بیماری در میان آنها بود و یا فرد مشکوکی وجود داشت به شکل مناسب قرنطینه شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود به تهیه و تدوین طرحی در مورد پیامدهای اجتماعی مربوط به کرونا اشاره کرد و افزود: امروز درباره این طرح مباحث روان شناختی و سلامت های اجتماعی کرونا مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و اعضاء پیشنهادات خود را مطرح کردند که مقرر شد بر روی آنها به طور کامل تر ودقیق تر مطالعه انجام شود.

وحیدی درباره بحث اصناف برای اخذ مجوز کسب و کارها نیز گفت: درخواست مجوز اصناف قبلا به سازمان امور مالیاتی ارسال می شد که مقرر شد وزارت خانه های مربوطه این اقدام را انجام دهند و دیگر نیازی به ارسال درخواست به سازمان مالیاتی نیست.

وی درباره واکسن دانش آموزان نیز با توجه به حضوری شدن مدارس گفت: هنوز تصمیمی برای واکسیناسیون زیر ۱۲ ساله ها گرفته نشده است این موضوع در ستاد ملی مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد وزارت علوم در کمیته ای این موضوع را بررسی کند که آیا واکسن زدن افراد زیر ۱۲ سال موثر است یاخیر؟ و سپس در جلسه ستاد کرونا درباره این موضوع بحث شود.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که پس از بازگشایی مدارس در این دو هفته بیش از ۲۰۰۰ دانش‌آموز تست کرونایشان مثبت شده است، آیا راهکاری در این زمینه اندیشیده شده است یا خیر؟ افزود: در رابطه با مدارس در ابلاغیه ستاد کرونا مشخص شده و قرار است یک یا دو روز را به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و بقیه روزها را به صورت مجازی آموزش ببینند و ما یک وضعیت نابسامان یا وضعیت جدیدی درحوزه مدارس نداشتیم که بابت این بازگشایی ها آثار سوئی داشته باشد و چنین گزارشاتی را دریافت نکرده ایم.

به گفته وحیدی، اینکه ۲۰۰۰ دانش‌آموز تست کرونایشان مثبت شده است باید به طور دقیق توسط وزارت بهداشت بررسی شود و این آمار چون طی ۱۴ روز است، اینکه لزوما مربوط به بازگشایی مدارس بوده محل بحث و سوال است و نمی توان به این آمار استناد کرد تا توسط وزارت بهداشت بررسی شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.