گاهی خنده، گاهی اضطراب، گاهی پرخاش

۰۹م آذر ،

مصرف کنندگان در ساعت هایی از روز مضطرب و بعد آرام و خنده رو و دوباره مضطرب و پرخاشگر می شوند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ ماری جوانا ماده مخدری است که این روزها در بین جوانان طرفداران بسیاری دارد و بر خلاف دیدگاه نوجوانان و جوانان این ماده خطرناک تر از سیگار است که حتی در بعضی موارد سبب مرگ و یا صدمه های دائمی در فرد می گردد. ماری جوانا اعتیاد آور است و شبیه محرک ها عمل می کند ولی بیشتر توهم زاست. توهم ناشی از مصرف ماری جوانا، بصورت شنوایی و بینایی در فرد دیده می گردد بدین گونه که فرد چیزهایی را می شوند که در واقع قابل شنیدن نیست.

 البته سبب سوءظن در فرد نیز می گردد که حتی ممکن است فرد احساس کند گزندها و آسیب هایی از طرف دیگران متوجه اوست.

مصرف کنندگان این ماده تغییرات ناگهانی در رفتارشان دیده می گردد بدین صورت که مصرف کننده ابتدا خنده رو و اجتماعی می گردد بعد از اینکه اثر این ماده از بین رفت مضطرب و پرخاشگر می گردد.

این ماده گرچه در ابتدا در فرد حس لذت و سبکی ایجاد می کند و سبب آرامش روحی و فراموش کردن مشکلاتش می گردد اما به مرور زمان تمام لذت حاصل از مصرف، جایش را به ضررهای جبران ناپذیری می دهد زیان هایی چون کم شدن حافظه، افسردگی و آثار مخرب آن بر عملکردهای شناختی و حرکتی، سکته مغزی، تپش قلب و ….

این موضوع نیازمند نظارت بیشتر خانواده، جایگزین کردن تفریح های سالم و منطقی، اطلاع رسانی قوی و البته برخوردهای قانونی با برگزار کنندگان این مهمانی ها است که می تواند در کوتاه مدت موثر واقع شود.

بنابراین گزارش، ترک این ماده نیز مانند دیگر مواد مخدر نیاز به زمان بسیاری دارد اما دارویی برای ترک این ماده وجود ندارد و مثل هر اعتیاد دیگری نیاز به مشاوره و روان درمانی دارد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.