گذار از دوران افت تولید خودرو

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 گذار از دوران افت تولید خودرو

گذار از دوران افت تولید خودرو

تولیدات خودروسازان در حالی از آبان‌ماه گذشته با روندی صعودی همراه بوده که به نظر می‌رسد فروش برخی از دارایی‌های تولید‌کنندگان برای تامین نقدینگی تا حدودی در توقف افت تولید موثر بوده است.

به گزارش ممتازنیوز، بر همین اساس خودروسازان در حالی موفق به توقف افت تولید شده‌اند که تا کنون هیچ تسهیلاتی از سوی دولت در اختیار آنان قرار نگرفته و مشکلات نقدینگی آنان همچنان بر جای خود باقی است.
همچنین اتفاق دیگری که بعد از توقف افت تولید در صنعت خودرو رخ داده، رشد تولیدات خودروسازان نسبت به ماه‌های قبل از آن بوده است. این رشد تولید نسبت به ماه‌های قبل در حالی رخ داده است که تولیدات خودروسازان نسبت به سال گذشته همچنان روندی کاهشی دارد.
بر همین اساس تولید انواع خودرو در دی‌ماه امسال هر چند نسبت به ماه قبل خود با رشد همراه بوده؛ اما نسبت به همین زمان در سال گذشته افتی ۲/۴ درصدی را نشان می‌دهد.
تولیدات ۱۰ ماه نخست امسال خودروسازان نیز نسبت به سال گذشته ۶/۲۳ درصد کاهش یافته و از ۷۵۴ هزار و ۳۶۴ دستگاه به ۵۷۶ هزار و ۶۶۳ دستگاه رسیده است.
اما کاهش تولیدات خودروسازان نسبت به سال گذشته در حالی است که بر اساس آمار منتشر شده، تولیدات ۱۰ ماه ابتدایی امسال خودروسازان نسبت به تولیدات ۸ ماهه آنان، با رشد ۶/۳۵ درصدی همراه بوده است.
همچنین تولیدات خودروسازان در دی‌ماه امسال رشد ۱/۳ درصدی را نسبت به ماه قبل خود؛ یعنی آذر تجربه کرده است. خودروسازان در دی‌ماه گذشته ۷۴ هزار و ۲۱۱ دستگاه انواع خودرو را به تولید رسانده‌اند که نشان از رشد نسبی تولید آنان دارد.
به گزارش دنیای اقتصاد، همان طور که اشاره شد تولیدات خودروسازان طی سه ماه گذشته در حالی روندی رو به رشد داشته که بسیاری از مشکلات آنان همچنان پابرجا است. کارشناسان در این زمینه عقیده دارند تغییرات مدیریتی، بهبود فضای روانی کسب‌و‌کار، مثبت بودن نتایج مذاکرات هسته ای و همچنین لغو تحریم‌های صنعت خودرو همگی اتفاقات مثبتی بوده‌اند که خودروسازان را به رفع مشکلات امیدوار کرده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.