گذرنامه چند روزه صادر می شود؟ / مدت زمان صدور گذرنامه در سال ۹۶

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی در پاسخ به اینکه گذرنامه چند روزه صادر می شود، مدت زمان صدور گذرنامه در سال ۹۶ را شش الی هشت روز اعلام کرد.

https://www.momtaznews.com/wp-content/plugins/wprobot/images/189c7__IMAGE634693957179361601.jpg

بروز رسانی خبر: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از کاهش زمان صدور گذرنامه به ۷۲ ساعت و افزایش ساعت کار ادارات گذرنامه تا ساعت ۲۰ خبر داد.

وی گفت: همچنین به دنبال افزایش ساعت کار مراکز و ادارات گذرنامه، زمان صدور گذرنامه به ۷۲ ساعت کاهش یافته و زائرانی که مدارک خود را به صورت کامل تحویل دفاتر پلیس +۱۰ داده‌اند پس از ۷۲ ساعت، گذرنامه خود را اخذ خواهند کرد.

 مدت زمان صدور گذرنامه در سال ۹۶

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی مدت زمان صدور گذرنامه و رسیدن به دست متقاضی را شش الی هشت روز اعلام کرد و افزود: البته این مدت زمان برای صدور گذرنامه هایی است که مدارک آنان کامل باشد.

به گزارش ممتاز نیوز‏‏، به منظور تسریع در صدور گذرنامه، به متقاضیانی که مدارک آنها ناقص بوده از طریق سیستم پیامک اعلام می شود تا آنان با مراجعه به ادارات گذرنامه استان و محل اقامت خود برای رفع نواقص اقدام کنند.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با بیان این که در سال گذشته ۲۲ میلیون تردد شامل ورود و خروج ایرانیان و اتباع خارجی در کشور انجام شده است، اظهارداشت: آمار تردد ایرانیان در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون و تردد اتباع خارجی بیش از شش میلیون نفر بوده است.

به گفته رییس پلیس گذرنامه ناجا، افرادی که قصد خروج از کشور را دارند‏، در هر سنی که باشند حتی کودکان ۱۰ روزه باید دارای گذرنامه همراه با عکس باشند.

وی اضافه کرد: کسانی که در سن مشمولیت می باشند و از سازمان وظیفه عمومی مجوز لازم برای خروج از کشور را گرفته‌اند با مراجعه به پلیس گذرنامه و ارائه کارت ملی و شناسنامه می‌توانند از کشور خارج شوند.

سردار صادقی تصریح کرد: افرادی که گذرنامه خود را در کشوری گم کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به کنسولگری، گذرنامه جدید دریافت کنند و در هنگام مراجعت به کشور تعیین تکلیف‌های لازم را در مورد گذرنامه گم شده خود داشته باشند.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی اظهارداشت: هر یک از اتباع ایرانی که به هر شکل از کشور خارج شده‌اند می‌توانند با یکی از اوراق شناسایی وارد ایران شوند این در شرایطی است که اگر به صورت غیرمجاز خارج شده باشند در هنگام بازگشت نوع خروج آنها مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

تا این لحظه ۵نظر ثبت شده
  1. mobin:

    با سلام میخوام برای پاسپورت اقدام کنم ولی خیلی عجله دارم ایا پایپورت رو زود تر هم میدن ؟؟؟

  2. Saeed tehrani:

    گذرنامه چندروزه صادرمیگردد

  3. شاهپور طغرائی 1209641161و1209587181آسیه بیگم طغرائی 1209037793گودرز طغرائی گذرنامه امان هر چه سریع تر صادر شود لطفا می خواهیم به مکه برویم:

    سلامشود لطفا می خواهیم به مکه برویم گذر مان صادر شود ۱۲۰۹۰۳۷۷۹۳-۱۲۰۹۵۸۷۱۸۱-۱۲۰۹۶۴۱۱۶۱

  4. شهرام مددی:

    باسلام من ۱۰روز منتظرم ولی پاسپورتم نیامده

  5. فرشته:

    درشهرستان نور ۲۰ روزه آماده میشود چرا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.