گرانترین درخت کریسمس دنیا +عکس

۳ م دیماه ،

گرانترین درخت کریسمس دنیا به ارزش ۱۱ میلیون دلار در ابوظبی به نمایش عموم درآمد.

ممتازنیوز: با نزدیک شدن به عید کریسمس (۲۵ دسامبر) نمایش گرانترین درخت کریسمس دنیا که به نظر می رسد به ثبت گینس برسد ، برای عموم آزاد می شود.  

 این درخت به ارزش ۱۱ میلیون دلار آمریکا در لابی هتل قصر ابوظبی (Emirates palace Hotel) به نمایش گذاشته  شده است.  

بر این اساس اصله درخت کاج ارزشی بالغ بر ۱۰ هزار دلار داشته و ارتفاع آن حدود ۱۳ متر است . این درخت در کنار ارتفاع زیاد با بیش از ۱۸۱ قطعه زیور آلات نفسگیر همچون طلا ، الماس و یاقوت کبود که کاملا به چشم انسان غریب است آراسته شده است . گوی هایی از جنس طلا ،‌کریستال و کهربا از دیگر تزئینات این درخت نفیس است. ساعت طلا ، گردنبند مرواید ، و زمرد نیز از معمولی ترین تزئینات  درخت می باشند.  

رؤسای هتل قصر ابوظبی در یک شگرد بازاریابی ، علاوه بر جذب گردشگر ، درخواست کرده اند تا این درخت را به عنوان گرانترین درخت کریسمس جهان ،برای ثبت در کتاب رکوردهای گینس انتخاب کنند.  

رسم بسیاری از مسیحیان است که درختی را برای روز کریسمس (جشن زادروز عیسی مسیح) تهیه می‌کنند و آن را در خانه قرار دهند. خانواده‌های مسیحی با تزئین درخت کریسمس، سعی در شاداب کردن محیط خانه دارند.  

سابقه تزئین درخت کریسمس به قرن شانزدهم میلادی برمی‌گردد. آلمانی‌ها اولین کسانی بودند که سنت تهیه و تزئین درخت کریسمس را بنیان نهادند. پرنس آلبرت، همسر ملکه ویکتوریا در سال ۱۸۴۱ میلادی درخت کریسمسی را به کاخ ویندسور آورد و به این ترتیب سبب محبوبیت بیشتر آن شد.  

با توجه به دائره المعارف بریتانیکا ، استفاده از درختان همیشه سبز با برگهای سوزنی به گونه ای نماد زندگی ابدی عیسی مسیح است . این درخت روز ۲۴ دسامبر همزمان با بزرگداشت روز «آدم و حوا» در مسیحیت در خانه ها برپا می شود تا به گونه ای برای دور کردن شیطان از خانه ها صورت بگیرد. آویزان کردن گوی های براق که معمولا قرمز رنگ نیز می باشند نیز نمادی از «سیب ممنوعه» درخت بهشتی است. 

 بازار خبر


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.