گرانی رانا سبب دارد

این خبر امروز ۴شنبه ۱۰م آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

گرانی رانا سبب دارد

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو سبب افزایش قیمت خودروی رانا را که قرار بود با قیمت ۱۵ میلیون تومان وارد بازار شود، گران شدن قیمت مواد اولیه تولید اعلام نمود.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از آریا، عبداله بابایی در رابطه با این سوال که چرا قیمت خودروی رانا با توجه iبه اعلام پیشی قیمت این خودرو افزایش یافته گفت: در حال حاضر قیمت فروش این خودرو در کارخانه با توجه iبه اعلام سازمان حمایت ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده و iبه هیچ وجه بالاتر از این قیمت کارشناسی شده نمی توان iبه فروش رساند.
وی ادامه داد: درست که قرار بود این خودرو با قیمتی پایین وارد بازار شود ولی آیا قیمت مواد اولیه برای ساخت این خودرو نیز iبه همان نسبت سال های گذشته باقی مانده است.
بابایی با اشاره iبه این مطلب که اگر وقتی که اعلام شد رانا با قیمت ۱۵ میلیون وارد بازار خواهد شد ورق کیلویی ۷۰۰ تومان بود که در حال حاضر این رقم iبه کیلویی ۱۸۰۰ تومان رسیده است و آلومینیوم که کیلویی ۱۸۲۰ تومان بود iبه ۹۲۰۰ در هر کیلو رسیده است.
به گفته معاون فروش ایران خودرو تولید خودرو برگرفته از بسیار چیزها است و اگر مواد اولیه تولید ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد رشد داشته باشد طبیعی است که قیمت خودرو نیز افزایش می یابد.
وی افزود: در حال حاضر قیمت مواد اولیه ای که در بورس عرضه می گردد رشد داشته و سبب شده است که خودروسازان با مشکل نقدینگی برای تامین مواد اولیه خود مواجه شده و قیمت نهایی محصول با قیمت فروش آن مطابق نبوده و iبه نوعی خودروسازان متضرر شوند.
بابایی همچنین در رابطه با این سوال که با افزایش قیمت iبه وجود آمده در بازار خودرو استقبال مردم برای خرید محصولات ایران خودرو چگونه بوده است، اظهارداشت: شرکت ایران خودرو همه تلاش خودرو انجام می دهد تا محصولات این شرکت با قیمت مناسب و iبه صورت آسان در اختیار مشتریان قرار بگیرد و سعی می نماید تا از ایجاد هر گونه دلال بازی و فرصت طلبی جلوگیری کنیم.

چهارشنبه ۱۰ آبان   ۶:۸

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.