گرانی های بازار خودرو رسمی شد

n00070004-b

رانه نیوز: می توان به راحتی نام این روزهای بازار خودروها را گرانی در گرانی گذاشت. پس از کاهش عرضه خودرو به بازار و تجربه افزایش قیمت های میلیونی، نوبت به خودروسازان رسید تا چاشنی گرانی را به بازار بیاورند.

طبق بخشنامه هایی که ایران خودرو و سایپا به نمایندگی های خود ابلاغ کرده اند، محصولات ایران خودرو به طور رسمی افزایش دو تا پنج میلیونی را تجربه خواهند کرد و محصولات سایپا نیز دو تا ۱۶ میلیون تومان گران خواهند شد.

بر این اساس، مدل E2 تندر ۹۰ با ۳٫۵ میلیون تومان افزایش قیمت، ۲۱ میلیون و ۴۰ هزار تومان شد و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت یافت و قیمت خود را به ۱۹ میلیون و ۴۲۴ هزار تومان رساند.

تیپ ۵ این خودرو نیز بر اساس قیمت های جدید که به نمایندگی های این شرکت داده شده، ۲۱ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین ۲۰۶ تیپ ۶ که این روزها در بازار آزاد خودروها قیمتی حدود ۳۴ میلیون تومان دارد ۲۴ میلیون و ۹۷۰ هزار تومانی شد و افزایش ۴ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرد.

۲۰۷ براساس قیمت گذاری جدید ۵ میلیون تومان افزایش قیمت یافت و ۲۷ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان شد. این در حالیست که ۲۰۷ اتومات در بازار آزاد خودروها قیمت خود را به ۴۴ میلیون تومان رسانده است. در این میان قیمت دنده ای این خودرو، ۲۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان تعیین شد.

بنا بر قیمت های جدید، هر دستگاه پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل V20 نیز ۱۹ میلیون ۸۷۸ هزار تومان است. قیمت جدید پژو ۴۰۵ تک سوز نیز با رشد ۲ میلیون تومانی، ۱۷ میلیون و ۹۰۶ هزار تومان تعیین شده و هر دستگاه پژو پارس با رشد ۲٫۵ میلیون تومانی از سوی ایران خودرو ۲۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین، قیمت جدید سمند LX تک‌سوز نیز ۱۹ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان تعیین شده که افزایش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد.

افزایش ۲ تا ۱۶ میلیونی محصولات سایپا

در کنار افزایش قیمت محصولات ایران خودرو، سایپایی ها گرانی بیشتری را به بازار آوردند، بر اساس جدول قیمت جدیدی که به نمایندگی‌های فروش سایپا ابلاغ شده است، سایپا ۱۱۱ حدود ۲ میلیون تومان افزایش قیمت یافت و به ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید.

سایپا ۱۳۱ مدل SL، ۱۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومانی شد و قیمت مدل SX این خودرو با کیسه هوا ۱۲ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان تعیین شد.

همچنین سایپا ۱۳۲ مدل SX قیمت خود را به ۱۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان و مدل SL این خودرو با ایربگ ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد.

رشد ۳ میلیونی قیمت مهمان بازار تیبا شد. این خودرو قیمت خود را به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رساند.

همچنین قیمت هر دستگاه تندر ۹۰ پارس خودرو با رشد ۴ میلیون تومانی از ۱۷ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان به ۲۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است.

این در حالیست که قیمت مورانو افزایش ۱۶ میلیون تومانی را تجربه کرد و از ۱۱۱ میلیون تومان به ۱۲۷ میلیون تومان رسید.



اخبار خودروی ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.