گرانی هزینه‌های دندانپزشکی، گریبانگیر مردم می گردد

۲۶اردیبهشت،
ممتاز نیوز: متاسفانه متولیان امر سلامت وظایف خود را فراموش کرده و همواره از افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها، به عنوان گرانی هزینه بهداشت و درمان یاد می‌کنند.

علی کائیدی  نایب رییس کمیسون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌ وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:، امروزه وضعیت سلامت کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد که لازم است با مدیریتی درست و گسترش نظارت‌ها آن را مهار کرد.این احساس وجود دارد که متولیان سلامت دهان و دندان، افزایش قیمت‌ها در حوزه دندانپزشکی را رها کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه همیشه آسیب‌های ناشی از گرانی خدمات در بخش سلامت دهان و دندان گریبانگیر مردم می‌شود، تصریح کرد: درست است که بخشی از این گرانی ناشی از افزایش نرخ ارز و وجود تحریم‌ها در کشور است اما نباید همه چیز را به گردن این دو مشکل انداخت؛ متاسفانه متولیان امر سلامت وظایف خود را فراموش کردند و همواره از این دو معضل به عنوان گرانی هزینه بهداشت و درمان یاد می‌کنند.

وی، یادآور شد: با وجود آنکه می‌توان با آموزش درست برای حفظ سلامت دهان و دندان پیشگیری‌های لازم را انجام داد، اما وزارت بهداشت هیچ برنامه‌ای برای انجام این کار ندارد.

کائیدی، با بیان اینکه به ندرت وزارت بهداشت مسواک یا خمیردندان رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است، افزود: نبود مدیریتی خلاق و پویا معضل مهمی در وزارت بهداشت است که این مهم ضربه سنگینی به حوزه سلامت وارد می‌کند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.