گران‌ترین شهرها از نظر قیمت مسکن

۱۴فروردین۱۳،

کد خبر: ۶۳۹۹ تاریخ انتشار یافتن: جمعه ۱۶ فروردین۱۱:۵۹ صبح ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

نشریه اقتصادی فوربس در تازه‌ترین گزارش خود گران‌ترین شهرهای جهان را از نظر قیمت زمین و مسکن معرفی کرد که براین اساس شهر هنگ کنگ در صدر قرار گرفت.

به گزارش نوساز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متوسط قیمت هر متر مربع در هنگ کنگ رقمی در حدود ۷۲۰۰ پوند معادل ۱۱ هزار دلار است. همچنین متوسط اندازه هر ملک در این شهر حدود ۵۲۰۰ متر مربع است. به این ترتیب متوسط قیمت هر ملک در این شهر بندری بیش از ۵۷ میلیون دلار است که گران‌ترین رقم در جهان محسوب می‌شود.

توکیو، پایتخت ژاپن با متوسط قیمت هر متر مربع ۵۰۰۰ پوند (حدود ۷۶۰۰ دلار) و لندن، پایتخت انگلستان نیز با متوسط قیمت هر متر مربع ۳۵۰۰ پوند (حدود ۵۳۰۰ دلار) رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. متوسط اندازه هر ملک در دو شهر فوق به ترتیب ۱۶ هزار متر مربع و ۷۹۰۰ متر مربع است.

همچنین شهرهای پاریس با ۲۹۰۰ پوند (۴۴۰۰ دلار)، مسکو با ۲۸۰۰ پوند (۴۲۵۰ دلار)، نیویورک با ۲۷۰۰ پوند (۴۱۰۰ دلار)، شانگهای با ۱۴۰۰ پوند (۲۱۲۵ دلار)، سنگاپور با ۱۲۰۰ پوند (۱۸۲۰ دلار)، بمبئی با ۶۴۰ پوند (۹۷۰ دلار) و سیدنی با ۵۸۰ پوند (۸۸۰ دلار) متوسط قیمت هر متر مربع رده‌های چهارم تا دهم گران ترین شهرهای جهان را بدست آوردند.

متوسط اندازه هر ملک در شهرهای فوق به ترتیب معادل ۱۰ هزار و ۸۰۰، ۴۶۰۰، ۶۵۰۰، ۵۴۰۰، ۱۲ هزار و ۳۰۰، ۶۸۰۰ و ۱۹ هزار ۴۰۰ متر مربع است.

منبع: ایسنا


برچسب هابرچسب ها: قیمت مسکن ، امریکا ، خارج کشور ، فروش خانه ، قیمت مسکن در جهان



آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.