گران‌‌ترین فوتبالیست‌های جهان را بشناسید+تصاویر

اردیبهشت ۱۴۰۳

مهاجم ملی‌پوش اروگوئه‌ای به پاری سن ژرمن پیوست تا عنوان پنجمین بازیکن گران‌قیمت تاریخ فوتبال جهان را به خود اختصاص دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ ادینسون کاوانی مهاجم اروگوئه‌ای تیم فوتبال ناپولی با عقد قراردادی به ارزش ۶۴ میلیون یورو به پاری سن ژرمن پیوست تا یکی دیگر از قراردادهای گران‌قیمت فوتبال جهان به ثبت برسد.

این موضوع بهانه‌ای شد تا به بررسی ۱۰ نقل و انتقال گران قیمت تاریخ فوتبال جهان بپردازیم.

۱- کریستیانو رونالدو:

ستاره پرتغالی رئال مادرید که در سال ۲۰۰۹ از منچستر یوناتید به رئال مادرید پیوست، همچنان به عنوان گران قیمت‌ترین بازیکن فوتبال جهان شناخته می‌شود.

این مهاجم پرتغالی با قراردادی به ارزش ۹۶ میلیون یورو راهی مادرید شد تا گران‌ترین رقم برای انتقال بازیکن را کهکشانی‌های برنابئو بپردازند.

۲-  زلاتان ایبراهیموویچ:

مهاجم سوئدی و توانمند حال حاضر پاری سن ژرمن فرانسه، زمانی که در اینترمیلان توپ می‌زد در سال ۲۰۰۹ با رقم ۹۲٫۵ میلیون یورو راهی بارسلونا شد تا دومین بازیکن گران قیمت فوتبال جهان لقب بگیرد.

البته زلاتان در بارسا با حضور ستارگانی نظیر مسی، ژاوی و اینیستا چندان موفق نبود و خیلی زود از این تیم جدا شد اما بدون شک او دومین نقل و انتقال برتر فوتبال در سطح جهان به حساب می‌آید.

۳- زین الدین زیدان:

هافبک فرانسوی و مغز متفکر میانه میدان زمانی که در یوونتوس بازی می‌کرد مورد توجه سران رئال مادرید قرار گرفت و در سال ۲۰۰۱ با رقم ۶۹ میلیون یورو راهی رئال مادرید شد.

ستاره مسلمان فرانسوی تا مدت‌ها گران‌ترین بازیکن فوتبال جهان محسوب می‌شود و انتقالات رونالدو و زلاتان سبب شد تا در رده سوم گران ترین بازیکنان فوتبال جهان قرار بگیرد.

زیدان در حال حاضر به عنوان دستیار در کنار آنچلوتی در رئال حضور دارد.

۴- کاکا:

ستاره برزیلی که زمانی در میلان چشم‌ها را خیره می‌کرد و این تیم با بازی‌سازی او قهرمانی اروپا را هم بدست آورد در سال ۲۰۰۸ با رقم ۶۵ میلیون یورو راهی برنابئو شد تا در رده چهارم گران ترین بازیکنان فوتبال قرار داشته باشد.

کاکا درخششی که در میلان داشت در رئال از خود به نمایش نگذاشت و طرفداران رئال بسیار امیدوارند که در این فصل با حضور آنچلوتی مربی که کاکا را به اوج رساند، بار دیگر این ستاره فوتبال برزیل به دوران درخشش خود باز گردد.

۵- ادینسون کاوانی:

مهاجم اروگوئه‌ای روز قبل با قراردادی به ارزش ۶۴ میلیون یورو از ناپولی به سن ژرمن پیوست تا در جمع ۵ بازیکن گران قیمت فوتبال جهان قرار بگیرد.

انتقال این مهاجم اروگوئه‌ای بدون شک در حال حاضر گران ترین انتقال در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود.

۶- فیگو:

هافبک پرتغالی که با جنجال‌های فراوان از بارسلونا به رقیب دیرینه رئال مادرید پیوست در سال ۲۰۰۰ با رقمی به ارزش ۶۰ میلیون یورو راهی برنابئو شد تا یکی دیگر از گران‌ترین نقل و انتقالات فوتبال جهان رقم بخورد.

۷- رادامل فالکائو:

ستاره کلمبیایی تیم فوتبال اتلتیکو مادرید در این فصل با قراردای به ارزش ۶۰ میلیون یورو به موناکو پیوست تا او هم در جمع ستارگان گران قیمت فوتبال جهان قرار بگیرد.

۸- فرناندو تورس:

مهاجم ملی‌پوش ماتادورها، تنها اسپانیایی حاضر در جمع گران‌ترین بازیکنان فوتبال جهان است.

او در سال ۲۰۱۱ با قراردادی به ارزش ۵۸ میلیون یورو از لیورپول راهی چلسی شد اما دراین تیم به هیچ وجه نتوانست درخشش سابق را داشته باشد.

۹- هرنان کرسپو:

مهاجم آرژانتینی تیم فوتبال پارما در سال ۲۰۰۰ با رقم عجیب ۵۷ میلیون یورو که در آن زمان یک رکورد محسوب می‌شد راهی لاتزیو شد.

با وجود اینکه ۱۳ سال از آن زمان می‌گذرد این انتقال همچنان در جمع ۱۰ نقل و انتقال فوتبال جهان قرار دارد.

۱۰- نیمار:

ملی‌پوش برزیلی سانتوس پس از کش و قوس های فراوان در این فصل از سانتوس راهی بارسلونا شد.

رقم قراردادی که رسانه‌ها برای این انتقال بیان کردند ۵۷ میلیون یورو است.

این مهاجم در این فصل در کنار مسی دارنده ۴ توپ طلای فوتبال جهان خط آتش بارسلونا را تشکیل خواهند داد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.