گربه سیاه بار دیگر آلمان را شکست داد

ایسنا: ایتالیا با برتری مقابل آلمان در دیدار نیمه نهایی یورو ۲۰۱۲، حریف اسپانیا در مسابقه فینال شد.

 دو تیم آلمان و ایتالیا دیدار نیمه نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ را برگزار کردند که این بازی با برتری ۲ بر یک ایتالیا به پایان رسید تا این تیم حریف اسپانیا در مسابقه نهایی شود.

همچون دیدار شب قبل بین اسپانیا و پرتغال، پیش از این دیدار نیز کاپیتان‌های دو تیم متن کوتاهی درباره لزوم مبارزه با نژادپرستی قرائت کردند. در همان ابتدای بازی دروازه ایتالیا با یک تهدید جدی مواجه شد. در دقیقه ۵، هوملس توپی را که از روی نقطه کرنر سانتر شده بود با پا به سمت دروازه ایتالیا فرستاد که پیرلو توپ را از روی خط جمع کرد.

در دقیقه ۱۱، بواتنگ از سمت راست نفوذ کرد و توپ را به صورت زمینی روی دروازه ایتالیا فرستاد. در این لحظه، دروازه‌بان و مدافع ایتالیا با یکدیگر قاطی کردند و چیزی نمانده بود که به اشتباه دروزاه خودی را باز کنند اما توپ با فاصله کمی از کنار دروازه به کرنر رفت.

دو دقیقه بعد، کروس با یک شوت محکم دروازه ایتالیا را تهدید کرد اما بوفون با واکنش به موقع خود ناجی دروازه تیمش شد. در دقیقه ۱۷، مونتولیوو با یک شوت دروازه آلمان را نشانه گرفت اما توپ او در دستان نویر قرار گرفت. یک دقیقه بعد کاسانو هم شانس خود را ار راه دور امتحان کرد اما باز هم نویر ایستادگی کرد و توپ را در اختیار گرفت.

در دقیقه ۲۰، کاسانو فراری را از سمت راست ترتیب داد و توپ را روی دروازه آلمان سانتر کرد. ماریو بالوتلی با یک پرش بلند موفق شد روی سر بادشتوبر ضربه سر بزند و دروازه آلمان را باز کند تا لاجوردی‌پوشان ایتالیا از حریف خود پیش بیفتند.

پس از این گل، فشار آلمان برای جبران نتیجه افزایش یافت. در دقیقه ۲۴، ضربه سر گومس از کنار دروازه ایتالیا راهی اوت شد. سه دقیقه بعد، مسوت اوزیل اقدام به شوت‌زنی کرد اما این توپ نیز در دستان بوفون آرام گرفت. در دقیقه ۳۵ نیز بوفون با واکنش عالی خود ضربه محکم خدیرا را به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۳۶، ایتالیایی‌ها روی یک ضد حمله سریع یک بار دیگر به گل رسیدند. بالوتلی روی یک پاس بلند با نویر تک به تک شد و با یک شوت محکم و غیرقابل مهار دروازه آلمان را برای بار دوم باز کرد تا اختلاف دو برابر شود.

در ادامه نیمه نخست، تلاش ژرمن‌ها برای جبران نتیجه بی‌ثمر بود و بازی در این نیمه با برتری ۲ بر صفر ایتالیا به پایان رسید. با آغاز نیمه دوم، لوو سرمربی آلمان دست به دو تعویض زد و هر دو مهاجم تیمش را عوض کرد. رویس به جای پودولسکی وارد میدان شد و گومس جای خود را به کلوزه داد.

در دقیقه ۴۸، رویس پس از دریبل کردن چند مدافع ایتالیا، اقدام به شوت‌زنی کرد اما باز هم بوفون دروازه تیمش را بسته نگه داشت. در دقیقه ۵۵، مسوت اوزیل از راست نفوذ کرد و توپ را برای خدیرا فرستاد اما چند مدافع ایتالیا او را محاصره کردند و توپش را زدند.

یک دقیقه بعد، کلوزه از چپ نفوذ کرد اما تکل بلند بونوچی توپ را راهی کرنر کرد تا آلمانی‌ها از این حمله هم به گل نرسند. در دقیقه ۶۰، بالوتلی در گوشه محوطه جریمه آلمان صاحب توپ شد و از زاویه بسته اقدام به شوت‌زنی کرد که توپ او درون چارچوب نبود.

یک دقیقه بعد، بازیکنان آلمان پشت محوطه جریمه ایتالیا در موقعیت مناسبی صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند. رویس ضربه فنی و خوبی به توپ زد اما بوفون با یک شیرجه بلند توپ را راهی کرنر کرد.

در دقیقه ۶۷، مارکیزیو از پشت محوطه جریمه آلمان، شوت محکمی را روانه دروازه نویر کرد اما این توپ به بیرون رفت. در دقیقه ۷۵، یک بار دیگر مارکیزیو صاحب موقعیت خوبی بود اما پس از جا گذاشتن یک مدافع حریف نتوانست ضربه مناسبی به توپ بزند.

در دقیقه ۷۷، ضربه سر هوملس از بالای دروازه ایتالیا به بیرون رفت. در این لحظات شاهد بازی سریع و زیبایی بودیم. آلمانی‌ها فشار زیادی برای جبران نتیجه وارد می‌کردند اما دفاع مستحکم ایتالیا و درخشش بوفون مانع از رسیدن آن‌ها به هدف خود بود. در مقابل، ضدحمله‌های ایتالیا نیز بسیار سریع و خطرناک بود و هر لحظه از آن‌ها بوی گل به مشام می‌رسید.

در دقیقه ۸۲، دی ناتاله در یک ضد حمله سریع در موقعیت تک به تک با نویر قرار گرفت اما توپ او به تور کنار دروازه برخورکرد. یک دقیقه بعد، بالزارتی دروازه آلمان را باز کرد اما کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد.

در دقیقه ۸۶، کروس اقدام به شوت‌زنی کرد اما توپ او نیز راهی به دروازه ایتالیا پیدا نکرد. در دقیقه ۹۰، درون محوطه جریمه ایتالیا توپ به دست بالزارتی برخورد کرد و داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید. مسوت اوزیل پشت این پنالتی ایستاد و دروازه بوفون را باز کرد تا اختلاف به یک گل برسد.

با این حال با وجود فشار بی‌امان آلمان در دقایق آخر، دیگر زمانی برای فرار از شکست باقی نمانده بود و این بازی در نهایت با برتری ۲ بر یک ایتالیا به پایان رسید تا آلمان همچون جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، در این رقابت‌ها نیز در مرحله نیمه نهایی شکست خورده و از رسیدن به فینال بازبماند.

در دیگر دیدار نیمه نهایی نیز اسپانیا در ضربات پنالتی از سد پرتغال گذشته بود. به این ترتیب، دو تیم اسپانیا و ایتالیا روز یک‌شنبه دیدار فینال رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ را برگزار خواهند کرد.

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه ملی ورشو لهستان

هوا: نیمه ابری، ۲۰ درجه سانتی‌گراد، رطوبت ۴۹ درصد

داور: استفان لانوی (فرانسه)

ترکیب دو تیم:

آلمان: نویر، هوملس، بادشتوبر، لام، بواتنگ (مولر ۷۱)، خدیرا، شوانشتایگر، اوزیل، کروس، پودولسکی (رویس ۴۶)، گومس (کلوزه ۴۶)

ایتالیا: بوفون، کیلینی، بالزارتی، بارزالی، بونوچی، مارکیزیو، ده‌روسی، مونتولیوو (موتا ۶۴)، پیرلو، بالوتلی (دی ناتاله ۷۰)، کاسانو (دیامانتی ۵۸)

مالکیت توپ: آلمان ۵۴ درصد – ایتالیا ۴۶ درصد


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.