گردهمایی قهرمانان نیمه‌بازنشسته

جام جم آنلاین: «بی‌مصرف‌ها» پروژه محبوب سیلوستر استالونه است؛ بازیگری که طی ۱۰ سال اخیر فیلم موفقی را روی پرده سینماها نداشته است.منتقدان سینمایی از دو قسمت اول و دوم این اکشن ماجراجویانه و دلهره‌آور به عنوان بازگشت موفقیت‌آمیز این بازیگر اسم می‌برند.

بازیگرانی مثل آرنولد شوارتزنگر، بروس ویلیس، جت‌ لی، دیوید استاتام، ژان کلود ون‌دام و چاک نوریس هم در دومین قسمت فیلم با استالونه همبازی هستند.

قصه فیلم شبیه کارهای اکشن مشابه درباره گروهی از قهرمانان اکشن و نیمه‌بازنشسته است که راهی یک ماموریت غیرممکن و خطرناک می‌شوند.

تفاوت «بی‌مصرف‌ها ۲» با فیلم‌های مشابه در این است که در اینجا، صحنه‌گردان اصلی ماجراها نه یک نفر تنها که گروهی از قهرمانان اکشن هستند.

به قول منتقدان سینمایی که می‌گویند این روزها دوران قهرمان‌‌پروری فردی از جنس رامبو به سر رسیده و کسی نمی‌تواند به‌تنهایی جهان را از خطر نابودی و تهدید آدم‌های شرور و بد ماجرا نجات دهد.

بخش مهمی از صحنه‌های فیلم در لوکیشن‌های کشور بلغارستان فیلمبرداری شد و مرگ یک بدلکار هنگام ضبط یکی از سکانس‌های اکشن آن، سر و صدای زیادی در رسانه‌های گروهی به پا کرد.

آرنولد شوارتزنگر که قرارداد بازی در اکشن «آخرین راست‌قامت» را داشت، فقط یک هفته از وقت خود را اختصاص به فیلمبرداری داد. استالونه، فیلمنامه قسمت دوم را هم مثل اولین قسمت آن نوشت و به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان فیلم هم ظاهر شد.

همکاران تهیه‌کننده وی گفتند بهتر است وظیفه کارگردانی قسمت دوم به دست کسی جز او سپرده شود و این بازیگر، پیشنهاد آنها را قبول کرد.

استالونه برای ایفای نقش‌های مختلف اصلی فیلم، به سراغ بازیگرانی رفت که مثل خود او در سال‌های اخیر هیچ فیلم پرفروشی را در جدول گیشه نمایش سینماها نداشته‌اند.

وی بر این عقیده بود که وضع بد حرفه‌ای آنان در جدول گیشه نمایش به کمک آن می‌آمد تا کاراکتر آنها روی پرده سینماها طبیعی‌تر به نظر برسد.

رسانه‌های گروهی بلغارستان به ساخت یک پل ۱۱۴ متری روی رود اوسام اشاره کردند. این پل در فیلم مورد استفاده فراوان قرار گرفت و سازندگان بی‌مصرف‌ها-۲ از آنجا که نمی‌توانستند پل را همراه خود به آمریکا ببرند، آن را به اهالی محل هدیه دادند!

مهبد آستانی – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.