گرد و خاک ۲۲ استان کشور را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرآنلاین، نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز پنجشنبه، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، در برخی مناطق شمالغرب و جنوب شرق کشور افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین تا روز سه‌شنبه مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غرب همچنان تحت تاثیر پدیده باد و گرد و خاک خواهند بود. انتظار می‌رود که این پدیده در روز چهارشنبه در جنوب غرب کشور ادامه یابد.
در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه گرد و خاک در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه، خوزستان، بوشهر، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و مرکزی سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود که این شرایط در روز چهارشنبه به استانهای ایلام، خوزستان و بوشهر محدود می‌شود.
در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب سمنان و شرق یزد سرعت باد افزایش می‌یابد که این شرایط سبب ایجاد گرد و خاک در مناطق فوق می‌شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که گرد و خاک ایجاد شده کیفیت هوای استانهای تهران، قم، البرز و قزوین را طی این مدت کاهش دهد.
بر این اساس آسمان تهران در روز سه‌شنبه صاف در پاره‌ای نقاط همراه با باد و گرد و خاک خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۴ و ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. از سوی دیگر در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت صاف پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با یک درجه افزایش به ۲۴ و ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.
همچنین در روز سه‌شنبه استان خوزستان با حداکثر دمای ۴۵ درجه سانتیگراد گرمترین و چهارمحال و بختیاری با حداقل دمای ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین استان‌های کشور خواهند بود.
۴۵۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.